IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Хотели на поискване, или как големите вериги примамват обратно посетители

Стратегията обаче едва ли ще донесе бързото решение, от което индустрията се нуждае

13:35 | 21.10.20 г.
<p>
	<em>Снимка: Akio Kon/Bloomberg</em></p>

Снимка: Akio Kon/Bloomberg

Ограниченията за пътуванията намаляват абонатите

Разбира се, основното препятствие за много от играчите ще бъдат ограниченията за пътуване, които поставиха индустрията на колене през 2020 г.

Макар че някои хотелски абонаментни услуги са насочени към местни жители, малцина ще сметнат модела за достъпен. И докато ползата за хотелите от повишаване на месечните приходи и по-голяма база данни за клиентите е очевидна, изгодата за потребителите не е толкова видима.

„Не е ясно каква ще е добавената стойност от подобни услуги по време на пандемията, когато в глобален план ограниченията за пътувания и нагласите на потребителите варират“, коментира Серидвин Кинг, доцент в училището по спорт, туризъм и управление на хотели към Temple University във Филаделфия.

„Освен това тази конкретна криза и начинът, по който на практика спря глобалния туристически бизнес почти за една нощ, може да означава, че хората не са склонни да се заключват в стая“, допълва тя.

Inspirato трябвало да убеждава членовете си да продължат да плащат през март, април и май, в разгара на блокадата, в замяна на замразяване на таксите за юли, август и септември. Компанията е регистрирала малък отлив през периода, като възобновените абонаменти през юни са били 97%.

Време за експерименти

Въпреки всичко необходимостта хотелите да се адаптират е ясна и месечни плащания може да са от полза както за тях, така и за потребителите.

Още преди пандемията стартъпи в туристическата индустрия като базираният в Лондон BeRightBack правеха точно това. Срещу близо 65 долара на месец абонаментната услуга позволява на потребителите три пътувания в годината до 60 европейски дестинации.

Туристическата компания Trafalgar се надява да привлече туристи през 2021 г. с пътувания, плащани на месечни вноски при днешни цени.

Според Роби Келман Бакстър, консултант в компанията Peninsula Strategies и автор на книгата „Членска икономика“, моментът хотелите да опитат подобни модели е добър.

„Промените в поведението на потребителите – социално дистанциране, водещо до намаляване на пътуванията и увеличаване на работата от разстояние например, създават възможности за нови предложения и установяване на нови навици. Сега е страхотно време за експерименти, тъй като клиентите търсят нови решения“, казва тя и препоръчва хотелите да отговорят на новите нужди на основните си клиенти.

Според Келман Бакстър обаче подобен преход ще изисква време, за да донесе резултат. „Не можете да ускорите печалбите от абонамент, трябва да играете дълга игра“, отбелязва тя.

Това може да не е бързото решение, от което хотелската индустрия се нуждае в момента.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 03:37 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още