Допълнителни 8,6 млн. кв. м складови площи са необходими на куриерските компании в Европа между 2021 и 2025 г., за да отговорят на растящото търсене от електронната търговия, сочат данни на консултантската компания Savills.
Анализът на данните от компанията въз основа на доклад от Effigy Consulting сочи, че общо 12,3 млрд. колета са били доставени в Европа през 2019 г. Прилагайки данни на OFCOM за доставките на колети, които показват годишен ръст от 9,1% в броя на колетите във Великобритания, идните пет години в Европа ще са необходими значителни складови площи.
Ако се допусне, че 20% от купените онлайн стоки бъдат върнати през този период, ще са необходими 1,7 млн. кв. м складови площи за приемане и обработка на върнатите стоки от куриерските компании.
„Наблюдаваме огромен ръст на онлайн пазаруването през 2020 г., стимулиран до голяма степен от последиците от коронавирусната пандемия“, коментира Майк Барнс, съдружник в отдел „Европейски изследвания“ в Savills. „Макар да очакваме многоканалната стратегия на търговците на дребно да стане по-стегната, за да се намали броят на върнатите стоки, ясно е, че нивото на търсене на складови площи както за нови наличности, така и за връщания ще бъде значително“, допълва той.
От Savills отбелязват, че в Европа има леко вариращи операции между страните от гледна точка на справянето с върнатите стоки, закупени онлайн. Великобритания е далеч на първо място, което съответства на нивото на проникване на електронната търговия (28% през 2020 г.), а в Холандия логистиката на трети страни (3PL) въвежда нови мерки за улесняване на връщането на стоки. В Полша големи търговци на дребно като Zalando разширяват мрежата си от потенциални складови локации, за да обслужват както местни купувачи, така и съседните страни.
„Не забелязваме никакво забавяне на скоростта, с която търговците на дребно разширяват складовите си наличности, особено като се има предвид броят на върнатите стоки“, казва Маркус де Минквиц, директор на регионалните инвестиции за Европа, Близкия изток и Африка (ЕМЕА) в Savills. „Интересно ще бъде да разберем дали когато магазините отворят отново след блокадата, търговците на дребно ще ги използват като хъбове за върнати стоки, което би означавало промяна на ролята на магазина като пункт за покупка“, допълва той.
„Ясно е, че няма универсално решение за върнатите стоки, тъй като потребителите отдават приоритет на удобството, а търговците на дребно и куриерските компании съобразяват променящите се предпочитания в проектите си за складове“, отбелязва Де Минквиц.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?