Кариерната социална мрежа LinkedIn е продължила с бързия си растеж и в края на годината. Приходите са нараснали изненадващо силно с 47% до 447 млн. долара, както съобщи американският конкурент на германската мрежа Xing късно в четвъртък. Въпреки това обаче специализираната в бизнес контакти социална мрежа изпитва проблеми с поддържането на бързото темпо.
Броят на потребителите се увеличава със 7% до 277 млн. - по-бавно в сравнение с предходните две тримесечия, когато ръстът все още бе девет процента. Нетната печалба се срина с 67 на сто до 3,8 млн. долара или 3 цента на акция, като година по-рано печалбата бе в размер на 11,5 млн. долара и съответно 10 цента на акция.
Но и това не е всичко - прогнозата за продажбите за първото тримесечие и пълната 2014 г. не оправда очакванията на експертите. Инвеститорите бяха доста разочаровани и акциите се сринаха с 8 на сто.
За текущото тримесечие компанията очаква приходи в диапазона от 455 до 460 млн. долара. Въпреки че това би било равносилно на увеличение от 40%, тази перспектива бе под очакванията на пазара. Анализаторите очакваха, че LinkedIn ще се стреми към приходи до 470 млн. долара в продажбите.
За да насърчи растежа си, LinkedIn обяви придобиването на услугата за търсене на работни места Bright за 120 млн. долара. Най-голямото предизвикателство пред Linkedin сега е в това да постигне напредък в мобилния бизнес, който процъфтява благодарение на шорикоразпространеното ползване на смартфони и таблети.
Facebook наскоро показа как социалните компании могат да печелят от този тренд. Американската компания направи пробив в рекламата за мобилни устройства: през последното тримесечие на 2013 г. Facebook за първи път е имала повече приходи от мобилни реклами, отколкото от реклами на конвенционалните компютри.
Приходите от реклама на Facebook са скочили със 76% на годишна база до 2,34 млрд. долара, като постъпленията от мобилна реклама са сформирали 53 на сто от общите постъпления от реклама през последното тримесечие.
Конкурентът Twitter обаче не може да се похвали с подобни постижения. Броят на потребителите на услугата за кратки съобщения през четвъртото тримесечие е нараснал само с четири процента до 241 млн.
В допълнение Twitter все още не може да докаже, че може да печели пари от бизнеса с таблети и смартфони. Американската компания разшири нетната си загуба до 512 млн. долара, което се отрази пагубно на цената на акциите и тя се срина в следборсовата сесия с над 15% до ниво от малко над 56 долара за брой.
Разочароващи са данните и за използването на социалната мрежа – през последните три месеца на годината посещенията са били 148 млрд., докато през предходното тримесечие имаше 159 млрд. посещения на сайта за микросъобщения. Анализатори пък прогнозираха 174 млрд. посещения за последните три месеца.


Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert
Идеи за коледни подаръци под 50 лева
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа