През 2009 г. една снимка обиколи света – треперещи хора се тъпчат по крилата на самолет в река Хъдсън в Ню Йорк. Интернет предприемачът Янис Кръмс от Флорида публикува нещо, което се превръща в една от най-популярните граждански журналистически изяви в историята. А това е именно снимка на полет 1549 на US Airways в момента, в който се врязва в река Хъдсън до Ню Йорк. Кръмс публикува и следното текстово съобщение: „Има самолет в Хъдсън. Намирам се на ферибота, който отива да прибере хората. Истинска лудница“. Той изпраща туита си до своите тогава 170 последователи в услугата за кратки съобщения Twitter. След това тя се разпространи като горски пожар.
На този ден всички разпознават силата на Twitter като платформа за горещи новини. Оттогава услугата се превърна в неразделна част от медиите. Дали става дума за протестите в Египет или за атентата на маратона в Бостън – Twitter бе бърз, макар и невинаги надежден източник на информация. Фирми и известни личности също откриха услугата за съобщения като къса директна линия до своите клиенти и фенове.
Има обаче един сериозен проблем – всичко това само по себе си не носи пари. А внезапно оттеглилият се главен изпълнителен директор Дик Костоло не успя да открие за своите почти пет години начело на компанията задоволително решение за бизнес модела. Основателите първоначално дълго време се отказваха да пускат реклама, така че да не се подплашат потребителите. В края на краищата се появи и рекламата - под формата на платени туитове, които например компании могат да се инфилтрират в потока от съобщения за потребителите, припомня в свой анализ Die Welt.
Twitter отбелязва, че ръстът наистина не е толкова лош - 436 млн. долара приходи от продажби през първото тримесечие представляват скок от 74 процента на годишна база. Но фондовият пазар измерва Twitter спрямо доста по-големия конкурент Facebook. А той сякаш играе в различна лига: 1,44 милиарда потребители, приходи от продажби в размер на 3,54 милиарда долара, печалба от 512 милиона долара. Twitter обаче с почти 300 млн. потребители отчита загуба от 150 млн. долара.
Принципно Wall Street не би наказал дадена компания само за това, че е на загуба, ако пазарът залага на бъдещ висок растеж. Но за Twitter това е доста спорно. През миналата година компанията похарчи почти 700 млн. долара за развойна дейност и над 600 млн. долара за маркетинг. И какво спечели в замяна - 47 млн. нови абонати, което представлява увеличение от 18 на сто. А данните за броя на потребителите са важни за Twitter, защото по-голямата аудитория прави мрежата по-привлекателна за рекламодателите.
Последната стратегия на Дик Костоло бе да обърне внимание на онези интернет потребители, които не са абонати на Twitter, но все пак влизат в досег с туитовете. Той се опита да спечели много клиенти покрай Световното първенство по футбол през миналата година, но опитът се увенча с неуспех. Освен това Twitter експериментира с бутони за покупки, чрез които дадени артикули могат да се купуват директно през новината. Но досега и това носи малък успех.
Дори и дългогодишни инвеститори вече губят търпение. Така например през миналата седмица интернет инвеститорът Крис Сака, дългогодишен активен приятел на Twitter, се обяви в отворено писмо за мащабни промени. Според него компанията трябва да обърне внимание на потребителите, които не следят постоянно услугата и така вероятно пропускат интересни новини. За тази цел Сака предлага въвеждането на канали за отделни теми, в които туитовете няма да се подреждат по хронологичен ред, както досега. Дали новите мениджъри ще се вслушат в съвета му, ще разберем след време.


Недоволството продължава: Очакват се нови блокади по границата с Гърция
Евакуацията невъзможна! Лошото време държи в капан екипажа на танкера, заседнал край Ахтопол
Среднощни сметки: МФ публикува новия проектобюджет в полунощ
Сериозен ръст на случаите на варицела във Варна
Община Варна награди най-изявените доброволци за 2025 година
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Инфлуенсър събра $1,7 млн. за 88-годишен касиер
Масирана атака: Руски дронове и ракети поразиха жп възел край Киев
Тома Биков: Протестът помогна парадоксално на ГЕРБ
Рецептата Dnes: Пълнена скумрия с орехи за Никулден
преди 10 години Ами има проблеми защото е леко безсмислен и ***... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Следващата икономическа криза: нов дот-ком балон, срив на еврото или задлъжнялост до живот? - http://***.capital.bg/biznes/finansi/2015/06/09/2549118_sledvashtata_ikonomicheska_kriza_nov_dot-kom_balon/Следващата икономическа криза: колапс в петролната индустрия, сриване на фондовия пазар или дълговете на Китай? - http://***.capital.bg/biznes/finansi/2015/06/03/2545745_sledvashtata_ikonomicheska_kriza_kolaps_v_petrolnata/Аз съм ги обобщил нещата като 3 планетарни катастрофи и съм обяснил подробно - https://***.facebook.com/atanas.shalapatov/posts/1431029987175231 отговор Сигнализирай за неуместен коментар