YouTube увеличава усилията си в сферата на онлайн търговията, пускайки функции за пазаруване в най-големия видео уебсайт в света. По този начин компанията иска да диверсифицира източниците си на приходи в момент на забавяне на дигиталната реклама, пише Financial Times.
Платформата, която е подразделение на компанията майка на Google – Alphabet, въведе нова функция в Shorts – частта с кратки видеа, която пусна през 2020 г., за да се конкурира с TikTok. Това означава, че потребителите ще могат да купуват продукти, докато гледат въпросните видеа.
Освен това YouTube тества нови схеми за комисиони за инфлуенсъри, които продават продукти през линкове във видеа. Компанията залага на този ход в момент, в който се опитва да задържи т.нар. създатели на съдържание – потребители, които правят видеа за YouTube – докато се бори с огромната конкуренция от други играчи на пазара.
„Нашата цел е да се фокусираме върху най-добрите възможности за монетизация за създателите на пазара“, коментира Майкъл Мартин, който е генерален мениджър на YouTube Shopping. Той се присъедини към компанията преди шест месеца.
Експанзията на функциите за пазаруване на YouTube се случва, докато технологичните групи се надпреварват да диверсифицират източниците си на приходи в отговор на забавянето на икономиката и отслабването на пазара на дигитална реклама.
Според последния финансов отчет на Alphabet приходите от продажби на YouTube са спаднали, като не отговориха на очакванията на анализаторите за първи път, откакто компанията майка започна да обявява отделно представянето им през 2020 г.
Конкуренти като Meta и TikTok също навлязоха на пазара на т.нар. социална търговия в последните няколко години, като идеята е, че потребителите имат възможност да пазаруват продукти в социалните мрежи. Въпросните компании залагат, че това ще се превърне в бъдещето на пазаруването.
В глобален мащаб пазарът се очаква да нарасне до над 2 трлн. долара до 2025 г., но засега има най-голям успех в Китай, където потребителите похарчиха 352 млрд. долара за социално пазаруване миналата година според McKinsey.


Правителство, синдикати и работодатели постигнаха съгласие по новия Бюджет 2026
Какво ще бъде времето в събота?
Полицията във Варна излезе с мерки за спокойни студентски празници
"Спартак" пусна билетите за мача с "Левски"
Трима се озоваха в арестите във Варна и региона заради наркотици
Търговските вериги инвестират в устойчивост и адаптация към еврото
Airbus обещават да се справят с проблемите
Airbus намалиха целите си за доставка до края на 2025г
Патерсън: Рискът от заразяване при биткойн не е изчезнал
Над 500% поскъпване за ден: Китай извади нов конкурент на Nvidia
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Надеждност на пътя – как да изберете правилните носачи за своя автомобил
Бурята „Байрън“ парализира Гърция с наводнения и затваряне на училища ВИДЕО
Леденият парк на София тази зима ще бъде с още по-голяма площ
Борисов вече и в TikTok, надява се Бюджет 2026 да се внесе скоро ВИДЕО
Разбраха се: Тристранката постигна съгласие по Бюджет 2026