IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

YouTube разширява възможностите за пазаруване

Компанията следва примера на други технологични имена, които правят експанзия в т.нар. социална търговия

14:09 | 15.11.22 г.
Снимка: Gabby Jones/Bloomberg
Снимка: Gabby Jones/Bloomberg

YouTube увеличава усилията си в сферата на онлайн търговията, пускайки функции за пазаруване в най-големия видео уебсайт в света. По този начин компанията иска да диверсифицира източниците си на приходи в момент на забавяне на дигиталната реклама, пише Financial Times.

Платформата, която е подразделение на компанията майка на Google – Alphabet, въведе нова функция в Shorts – частта с кратки видеа, която пусна през 2020 г., за да се конкурира с TikTok. Това означава, че потребителите ще могат да купуват продукти, докато гледат въпросните видеа.

Освен това YouTube тества нови схеми за комисиони за инфлуенсъри, които продават продукти през линкове във видеа. Компанията залага на този ход в момент, в който се опитва да задържи т.нар. създатели на съдържание – потребители, които правят видеа за YouTube – докато се бори с огромната конкуренция от други играчи на пазара.

„Нашата цел е да се фокусираме върху най-добрите възможности за монетизация за създателите на пазара“, коментира Майкъл Мартин, който е генерален мениджър на YouTube Shopping. Той се присъедини към компанията преди шест месеца.

Експанзията на функциите за пазаруване на YouTube се случва, докато технологичните групи се надпреварват да диверсифицират източниците си на приходи в отговор на забавянето на икономиката и отслабването на пазара на дигитална реклама.  

Според последния финансов отчет на Alphabet приходите от продажби на YouTube са спаднали, като не отговориха на очакванията на анализаторите за първи път, откакто компанията майка започна да обявява отделно представянето им през 2020 г.

Конкуренти като Meta и TikTok също навлязоха на пазара на т.нар. социална търговия в последните няколко години, като идеята е, че потребителите имат възможност да пазаруват продукти в социалните мрежи. Въпросните компании залагат, че това ще се превърне в бъдещето на пазаруването.

В глобален мащаб пазарът се очаква да нарасне до над 2 трлн. долара до 2025 г., но засега има най-голям успех в Китай, където потребителите похарчиха 352 млрд. долара за социално пазаруване миналата година според McKinsey.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:09 | 15.11.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

Финанси виж още