IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Instagram ще награди най-добрите създатели на съдържание със златни пръстени

Засега обаче компанията не планира да споделя приходи с авторите

13:16 | 07.10.25 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

Instagram обяви, че пуска нова награда „Rings” („Пръстени“), като буквално ще даде на 25 създатели на съдържание златен пръстен и съответстващ знак в профила им, но няма да им даде парично възнаграждение, пише CNBC.

Победителите ще бъдат избрани от жури, в което участват лидерът на Instagram Адам Мосери, режисьорът Спайк Лий, дизайнерът Марк Джейкъбс и ютюбърът Маркес Браунли.

Тази стъпка е предприета в момент, в който Instagram прекрати програмата си за бонуси за създатели на съдържание, а сделките с брандове в цялата индустрия се забавят, което повдига въпроса защо една от най-богатите компании в света предлага бижута и функции за профилите, вместо да заложи на директни плащания.

„Става въпрос по-скоро за специална видимост и нещо като стимул за хората да работят за наистина страхотно признание“, коментира Браунли. По думите му той е номинирал създатели, чиято работа показва най-голямо усилие и поемане на риск, а не просто тези с най-голям брой последователи.

Победителите могат също така да променят фона на профила си и да персонализират бутона „Харесвам“.

Meta, която притежава Instagram, прекрати програмата си за бонуси Reels Play през 2023 г. Тя беше основен източник на средства за много творци в Instagram и Facebook. По това време някои изразиха недоволството си в интернет, че загубата на плащанията ги е поставила в затруднено положение.

„Колкото и глупаво да звучи, в тази икономическа ситуация за моето домакинство беше благословия да имаме допълнителни пари“, написа един потребител в Reddit.

През юни 2024 г. Мосери заяви, че компанията обмисля промени в компенсациите за създателите, но до този момент не е обявен нов план.

Конкурентите YouTube и TikTok имат свои програми за споделяне на приходи със създателите на съдържание.

YouTube плати над 100 млрд. долара на създатели през последните четири години, обяви компанията през септември.

Създателите на съдържание отбелязаха драстичен спад в сделките с марки през 2024 г. – с цели 52%, сочи проучване на Kajabi.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:16 | 07.10.25 г.
Най-четени новини
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

Финанси виж още