IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Instagram показва повече съдържание, свързано с хранителни разстройства, на уязвими тийнейджъри

Заключението е от вътрешен доклад на компанията майка Meta

14:41 | 20.10.25 г.
Снимка: unsplash.com
Снимка: unsplash.com

Анализатори на американската технологична компания Meta са установили, че тийнейджърите, които споделят, че Instagram редовно ги кара да се чувстват зле в кожата си, виждат значително повече „съдържание, свързано с хранителни разстройства“, отколкото тези, които не споделят такова мнение, показва вътрешен документ, прегледан от Ройтерс.

Публикациите, показвани на тези потребители, включват „изразено представяне“ на гърди, задни части или бедра, „явни оценки“ за типовете тяло и „съдържание, свързано с хранителни разстройства и/или негативно възприятие за тялото“.

Въпреки че подобно съдържание не е забранено в Instagram, изследователите отбелязват, че родители, тийнейджъри и външни експерти са споделили с Meta, че според тях то е потенциално вредно за младите потребители.

Meta проведе проучване сред 1149 тийнейджъри през академичната 2023-2024 година, за да установи дали и колко често се чувстват зле в кожата си след използване на Instagram. След това ръчно е подбрано съдържанието, което тези потребители са виждали на платформата в продължение на три месеца.

Проучването показва, че за 223-мата тийнейджъри, които често се чувстват зле в кожата си, след като са ползвали Instagram, „съдържанието, свързано с хранителни разстройства“ формира 10,5% от това, което виждат на платформата. Сред останалите тийнейджъри в проучването такова съдържание съставлява само 3,3% от това, което виждат.

Освен че са виждали повече съдържание, свързано с хранителни разстройства, изследователите са установили, че тийнейджърите, които са съобщили за най-негативни чувства към себе си, са виждали по-провокативно съдържание в по-широк смисъл, съдържание, което Meta класифицира като „теми за зрели“ потребители, „рисково поведение“, „вреда и жестокост“ и „страдание“. Общо, такова съдържание е 27% от това, което тези тийнейджъри са виждали на платформата, в сравнение с 13,6% сред техните връстници, които не са съобщавали за негативни чувства.

Анализаторите на Meta изразяват загриженост

Анализаторите подчертават, че констатациите не доказват, че Instagram кара потребителите да се чувстват по-зле по отношение на тялото си. „Не е възможно да се установи причинно-следствената връзка на тези констатации“, пишат те, като отбелязват възможността тийнейджърите, които се чувстват зле в кожата си, да търсят активно такова съдържание.

Изследването на Instagram показва, че приложението излага тийнейджърите, които „често споделят, че са недоволни от тялото си“, на големи дози съдържание, за което самите съветници на Meta „са изразили подкрепа за ограничаване“, се казва в статията.

В изявление говорителят на Meta Анди Стоун заяви, че документът, прегледан от Ройтерс, демонстрира ангажимента на Meta да разбере и подобри своите продукти.

„Това проучване е още едно доказателство, че оставаме ангажирани да разберем преживяванията на младите хора и да използваме тези познания, за да изградим по-безопасни и по-подкрепящи платформи за тийнейджърите“, казва Стоун, отбелязвайки неотдавнашната заявка на компанията, че ще се опита да показва на непълнолетните съдържание, съответстващо на стандартите за семейни филми.

В проучването Meta заяви, че съществуващите инструменти за проверка, които са проектирани да засичат нарушения на правилата на платформата, не са успели да открият 98,5% от „чувствителното“ съдържание, което според компанията може да не е подходящо за тийнейджъри.

Откритието „не е непременно изненадващо“, пишат изследователите, тъй като Meta е започнала едва наскоро да работи по създаването на алгоритъм за откриване на потенциално вредното съдържание, което разглеждат.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:41 | 20.10.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

Финанси виж още