IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Американски стартъп се бори за търговските марки на Twitter, „изоставени“ от X на Мъск

Мъск купи Twitter през 2022 г. за 44 млрд. долара и преименува сайта на X

10:30 | 09.12.25 г.
Автор - снимка
Редактор
Снимка: unsplash.com
Снимка: unsplash.com

Новосъздадена платформа за социални медии е поискала от Американското ведомство за патенти и търговски марки да отмени търговските марки на Twitter, за да може да ги използва за себе си, като твърди, че X Corp на милиардера Илон Мъск ги е изоставила, съобщава Ройтерс.

Стартъпът Operation Bluebird, базиран във Вирджиния, твърди в петицията си от 2 декември, че иска да ѝ бъде позволено да използва „Twitter“ и „tweet“ за конкурентна платформа за социални медии, наречена „twitter.new“. Тя също така е подала заявление за регистрация на търговската марка „Twitter“.

Петицията е била подадена от Стивън Коутс, бивш адвокат по търговски марки в Twitter, който сега е главен юрисконсулт на Operation Bluebird и управлява малка адвокатска кантора.

Мъск купи Twitter през 2022 г. за 44 млрд. долара и преименува сайта на X. В документите на Operation Bluebird се твърди, че X е „заличила“ марката Twitter от своите продукти, услуги и маркетинг.

През 2023 г. Мъск заяви в публикация в X, че компанията ще „се сбогува с марката Twitter и постепенно с всички птици“.

X не е отговорила веднага на искане за коментар.

В изявление Коутс нарече въпроса „ясен“, след като X предполагаемо е спряла да използва търговската марка Twitter.

„X законно се отказа от марката TWITTER“, заяви Коутс.

Преименуваната X не използва известното лого на Twitter със синя птица, а платформата мигрира от twitter.com към x.com. Продължаването на регистрацията на X Corp за търговската марка Twitter за 2023 г. беше одобрено миналата година.

Джош Гербен, адвокат по интелектуална собственост, който не е замесен в спора, заяви, че X ще срещне пречки при защитата на собствеността си върху търговските марки, ако компанията вече не ги използва. Според него обаче X може да опита да блокира търговското използване на името Twitter от Operation Bluebird, дори ако отмяната е успешна.

Гербен нарече предизвикателството на Operation Bluebird „интересен тест за това дали X ще инвестира в защитата на марка, която вече не иска да използва“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:30 | 09.12.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

Финанси виж още