„Ad блокърите“ имат ясна задача - те блокират реклама в интернет. Всеки, който при сърфирането се чувства притеснен от изображения, анимации, изскачащи прозорци или текстови реклами, просто си сваля съответната програма, инсталира я и след това сърфира без реклами. Или поне това са обещанията.
Някои реклами обаче блокировчките пропускат въпреки това обещание. Така например при Adblock Plus, най-широко използваната в света програма за блокиране на реклами, още от края на 2011 г. не се блокират т. нар. "приемливи реклами". Коя реклама е "приемлива", решава стоящата зад Adblock Plus компания Eyeo: тя трябва да бъде дискретна, не трябва да съдържа никакви анимации, звуци и привличащи вниманието изображения.
За да бъде включена в така наречения „Бял списък“ на програмата на Adblock Plus - т.е. списъка на уебсайтове, чиито реклама се посочва, големите компании трябва да си плащат. Според изследване на блогъра Саша Паленберг, с което FAZ.NET разполага, Google е платила за услугата през миналата година 25 млн. долара (18,45 милиона евро).
Още през юни 2013 Паленберг, който оперира сайта www.mobilegeeks.de отправи сериозни обвинения срещу Eyeo. По думите му компанията оперира "мафиозна мрежа" и слагала интернет страниците на бизнес приятелите си в белия списък, а които не попадат в техния бизнес кръг, могат да купуват мястото си в списъка. Google потвърди по онова време пред Frankfurter Allgemeine, че е в белия списък и плаща за това. Точно колко пари Google излива над създателите на Adblock Plus, компанията не поясни.
След Паленберг Google не е единствената компания, която плаща за включването си в белия списък. Най-големият онлайн търговец на дребно Amazon и платформата за търгове Ebay заедно са платили около 5 млн. евро. И от Yahoo Adblock Plus е получила пари, но засега не е ясно в какъв обем.
Създателите на Adblock Plus не отричат, че големи компании си плащат, за да попадат в този списък. За блогове и новинарски сайтове обаче това е доста досадно - Adblock Plus подкопава първоначалния бизнес модел на компании като Google, но също така и на блогове и новинарски сайтове, но след това отново пуска реклами по страниците срещу заплащане на известна сума пари. За Google обаче е в интерес да плаща за включване в белия списък: както пише блогът Business Insider, през 2012 г. Google е загубил 887 млн. долара от продажби заради блокирани реклами. От друга страна – тези 25 млн. долара, платени на Adblock Plus, са сравнително малка сума на този фон.
Eyeo обозначава плащанията за включване в белия списък като "обезщетение". Всъщност, поддържането на този бял списък едва ли представлява голямо усилие: Списъкът е просто поредица от уеб страници, домейни, поддомейни и държави окончания. Съответните сайтове трябва само да бъдат копирани и поставени в списъка, описва процедурата Паленберг. Самата Adblocker е програмирана така, че да зарежда актуалния списък на редовни интервали на компютъра на потребителя.
Много по-сложно обаче излежда поддържането на така наречения „черен списък“, тоест списъка с всички филтри, които скриват всички възможни банери в интернет. Този списък според Паленберг е голям 1.19 мегабайта и съдържа 39 998 реда. За сравнение - белият списък е само 231 KB и 4026 реда.
"Adblock Plus не е блокър за реклами, тя блокър за конкуренти“, казва той.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Панета: Ще се изискват големи усилия от Конгреса по случая от 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Любимата TikTok звезда на Италия: 84-годишна баба призовава инфлуенсърите да работят
Вдовецът на Тина Търнър си има нова приятелка, влюбен е в 60-годишна американка
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
преди 11 години Някои сайтове много прекаляват с рекламите. Изскачат коли, балони, какви ли не глупости и текста се губи. Нямам нищо против реклама и особено ако е ненатрапчива, но след като се прекалява съм доволен потребител на адблокъра:) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Напълно нормално, нали не си мислите, че някой ще хвърля толкова труд за нищо.Без мислена статия отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Май не са само Google. След Паленберг Google не е единствената компания, която плаща за включването си в белия списък. Най-големият онлайн търговец на дребно Amazon и платформата за търгове Ebay заедно са платили около 5 млн. евро. И от Yahoo Adblock Plus е получила пари, но засега не е ясно в какъв обем. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Не виждам никакви реклами. В приложението има една отметка, която ти дава правото да допуснеш някои "ненатрапчиви" реклами или да спреш тотално всичко. Предполагам за това става въпрос. Та, 25 мил за да сложат такава отметка (и то само от Гуфъл) е една МНОГО МНОГО добра сделка! отговор Сигнализирай за неуместен коментар