IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Amazon влиза в бизнеса с памперси и детски продукти

Компанията се превръща с основен конкурент на Procter & Gamble

19:45 | 05.12.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Amazon.com става пряк конкурент на Procter & Gamble и други компании, произвеждащи пелени, които разчитат на платформата за онлайн търговия за своите продажби, пише Wall Street Journal.

Amazon ще направи това чрез ново приложение, което носи името Elements. Първоначално в него ще бъдат пуснати два бебешки продукта - пелени и кърпички. На по-късен етап компанията планира да разшири предложенията си и с други стоки за бита. С Elements Amazon се опитва да достигне до потребителите, които са готови да плащат повече, за да получават по-подробна информация за произхода на даден продукт и за използваните за създаването му материали.

Памперсите на Elements ще струват с 10% по-малко от тези, предлагани от P&G - Pampers, и Huggies на Kimberly-Clark, посочват от Sanford C. Bernstein & Co. Но те са с 25% по-скъпи от ниския клас, в който влизат Luvs, а цената им е с 40% по-висока от тази на Up & Up, брандът на търговската верига Target.

Този ход превръща Amazon в огромен конкурент на пазара, който в момента възлиза на 5,8 млрд. долара. Това се случва в момент, в който P&G увеличава цените на памперсите с марката Pampers, а Kimberly Clark не успява да се справи с намаляващите продажби на Huggies.

Решението на Amazon заплашва да развали близките ѝ отношения с редица производители на подобни стоки.

Amazon и бизнесът ѝ diaper.com са важна платформа за онлайн производителите, докато онлайн продажбите на памперси нарастват с 5,2% от целия пазар през 2013 г. от 0,9% пет години по-рано според Euromonitor International.

Същевременно Amazon е под натиск да подобри рентабилността си след като наскоро отчете най-голямата си загуба за тримесечие от 14 години насам.

Компанията има големи разходи по новите бизнес линии, по които работи, като смартфоните и лицензирането на музика и видео. Въпреки това тя признава, че трябва да бъде по-селективна по отношение на разходите си. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 04:01 | 08.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още