IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

САЩ са продали най-много стоки по време на китайския “Черен петък”

Сред най-продаваните стоки в “Деня на самотните сърца” са били iPhone на Apple и парфюмите Lancome на L'Oreal

09:10 | 12.11.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: EPA/ALEX PLAVEVSKI</em></p>

Снимка: EPA/ALEX PLAVEVSKI

Китайските технологични компании Alibaba и JD.com заявиха, че Съединените американски щати са били най-големият продавач на стоки за Китай по време на “Деня на самотните сърца” -  феерията за пазаруване, която генерира продажби за около 116 млрд. долара за двата гиганта.

Най-голямото събитие за пазаруване в света, което изпреварва Черния петък и Кибер понеделника в Съединените щати взети заедно, се простира в четири основни дни тази година. Много онлайн търговци участват в събитието и предлагат специални сделки, а продажбите са тълкувани като показателни за възстановяващата се след вируса икономика на Китай.

Клиентите, неспособни да пътуват в чужбина поради пандемията от COVID-19, разграбиха сделки, предложени от познати марки, включително Huawei Technologies Co Ltd и Uniqlo на Fast Retailing Co Ltd.

Глобалният брутен обем на стоките (стойността на всички стоки, продавани на сайта - GMV) на Alibaba достига 498,2 млрд. юана (75,28 млрд. долара). JD.com, която отчете GMV за 271,5 млрд. юана, заяви в сряда пред Ройтерс, че най-продаваните продукти включват iPhone на Apple Inc, парфюмите Lancome на L'Oreal SA и 60-инчови интелигентни LCD телевизори от Sharp Corp.

Alibaba започна провеждането на Деня на самотните сърца през 2009 г., а тази година започна продажбите по-рано, за да даде на по-малко известни марки възможност да достигнат до повече хора. Тя проведе предварителни намаления от 1 до 3 ноември, както и на обичайния си 11 ноември, а сега ще изчисли сумите от продадените стоки за 11 дни, а не за 24 часа. Промоцията в JD.com е от 1 до 11 ноември. 

Събитието бе помрачено от новината, че Китай има за цел да предложи антимонополни правила за интернет платформите.

Акциите на Alibaba, листнати на борсата в Хонконг, които пострадаха, когато регулаторите спряха IPO-то на финтех компанията Ant Group, поевтиняха с около 10% в сряда. Към обяд в четвъртък книжата поскъпват с 3%.

Alibaba заяви, че другите най-продаващи държави тази година са Австралия, Германия, Япония и Южна Корея. По отношение на GMV над 470 фирми надвишават сумата от 100 млн. юана. През миналата година Alibaba посочи Япония и САЩ сред най-продаващите.

Alibaba достигна приходи от 38,4 млрд. долара за един ден миналата година и заяви, че 299 марки са надминали границата от 100 милиона юана, включително Nestle SA и Under Armour Inc. 

Денят на самотните сърца дебютира през 2009 г. и се превърна в продължение на десетилетие в национален маратон на неистово търсене на изгодни сделки, който по интензивност и по размер надмина продажбите на Черния петък и Кибер понеделника. Изданието за 2020 г. включва рекорден брой търговски марки от Apple до Nike, като залага, че - след месеци на въздържане от Covid 400-милионната средна класа на Китай е готова да харчи за всичко - от ваканции на брега на Хайнан до ваучери за храна и електроника.

Alibaba се възползва, след като пандемията принуди китайските потребители - които вече купуват около 30% от националните покупки на дребно онлайн - да ускорят преминаването си към електронна търговия. Потребителите по домовете си превърнаха доставката на хранителни стоки в най-горещата арена в бранша, генерирайки безпрецедентен скок в онлайн активността по време на блокадите в цялата страна. Вътрешните пътувания се ускоряват, подкрепяйки редица бизнеси на Alibaba, като Fliggy, докато множеството нови смартфони, пуснати през тримесечието, се очаква да овладеят задържащото се търсене на електроника.

„Виждаме китайски клиенти, които засилват потреблението по време на събитието“, казва пред Bloomberg Лиу Бо, генерален мениджър по маркетинга и операциите на Tmall. Основните потребители, средната класа в страната, демонстрираха солиден апетит за пазаруване като начин да компенсират невъзможността да пътуват в чужбина, добавя той. 

Силният старт на тазгодишната търговска фиеста - известен също като „Double 11“ - може да предвещава добро развитие за икономиката за Китай, като предостави допълнителни доказателства, че потребителските разходи, засега изоставащи във възстановяването, се засилват.

„В миналото Double 11 служеше като много точен индикатор за случващото се през следващата година за търговците на дребно, марките, както и за потребителите“, казва Джонатан Ченг, ръководител на отдела за китайската търговия на дребно в Bain & Co. „За тази година, заедно с Covid, този индикатор ще стане още по-важен. И ако погледнете Китай, който е първият, който излиза от Covid, това ще бъде показател и за други страни”. 

Денят на самотните сърца - рожба на Даниел Джан, главен изпълнителен директор на Alibaba, и на съоснователя на компанията Джак Ма, трябваше да бъде противоотрова за сантименталността на Свети Валентин. Името идва от начина, по който денят е написан с числа като 11/11, което прилича на „голи клони“, местен израз за необвързаните. По пътя си компанията създаде най-големия фестивал за пазаруване в света, който помогна за превръщането на Alibaba в Голиат в света на търговията.  

Този ден се превърна и в ежегодната витрина за облачните услуги на Alibaba, както и за мобилния портфейл Alipay на свързаната компания Ant Group Co. Рекордното събитие ще бъде поредната победа за сметка на Ant след затягане на регулаторния контрол, който торпедира първичното му публично предлагане през миналата седмица.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:59 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още