Студиото, което стои зад една от най-продаваните видео игри в света, търси нови източници на приходи отвъд геймърите, тъй като растежът в сектора се забавя, пише Bloomberg.
Създателят на Minecraft Mojang Studios проучва партньорства в области като мърчъндайзинга, образованието и стрийминга на съдържание, твърди неговият лидер Аса Бредин. Това е в допълнение към филмова адаптация, разпространявана от Warner Bros., чиято премиера е планирана за април, и сериал на Netflix, който също е в процес на работа.
Феновете на 15-годишния франчайз включват хора, които не играят играта, но „наистина искат да бъдат част от цялото това нещо, което е Minecraft”, коментира Бредин в интервю, дадено в Токио в четвъртък.
Притежаваната от Microsoft Mojang надгради Minecraft от проект на един човек до глобална услуга с над 100 млн. активни потребители всеки месец. Приходите на бизнеса с потребителски продукти на студиото, вариращи от дрехи до плюшени играчки, са се удвоили през последните две години, посочва тя.
Стремежът на Mojang следва многократните опити на Nintendo и Sony Group да разширят привлекателността на своите игри във време, когато разходите на играчите се забавят. Nintendo работи по екшън филм, базиран на франчайза „Legend of Zelda”, след хитовия усех на „The Super Mario Bros. Movie”, докато Sony превърна „The Last of Us” в сериал на HBO и създаде игри, базирани на филмите за Спайдърмен.
За сметка на това конзолата Xbox на Microsoft се опитва да набере сили. Миналата година Microsoft нае ветеран от PlayStation, за да спечели пазарен дял от Sony на нейния вътрешен пазар.
Mojang интегрира изкуствен интелект, за да помогне за модерирането на чатове и съдържание в игра, която се играе от различни възрастови групи, коментира Бредин. Предстои да се види какво ще бъде по-широкото въздействие на AI върху индустрията, допълва тя.
Изкуственият интелект преобръща индустрията за игри, достигаща 200 млрд. долара, измествайки някои програмисти и дизайнери, като същевременно принуждава ръководителите да изучават машинното обучение. Това се случва на фона на съкращения на работни места, дори и в подкрепяната от Microsoft OpenAI, която съкрати 1900 души в своите подразделения за видео игри по-рано тази година.
„Ние вярваме в изкуствения интелект и мисля, че в дългосрочен план ще видим много в тази сфера“, каза Бредин, добавяйки, че изграждането на игри ще продължи да бъде изкуство, което изисква креативност. „Въпреки че изкуственият интелект е вграден в инструментите, ние наистина вярваме в таланта“, посочи още.


Инициатива за размяна на играчки във Варна
Във Военноморския музей представят най-новите си експонати, дарени през 2025 г.
Облачно време на много места в страната днес
Хороскоп за 6 декември 2025
Един район във Варна остава без вода днес
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Warner Bros. започва преговори за сключване на ексклузивна сделка с Netflix
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Напрежение в НС: Белобрадова даде за подпис оставката на Желязков
След 50 години партньорство Ferrari и PMI отварят нова глава
Главчев сезира Прокуратурата за редица нарушения в Министерство на културата
Премиер, вицепремиер и министър на блицконтрол в НС
Борисов за протеста пред дома му: Ще дойде време да ходят пред техните къщи