Поддоставчикът на Apple – тайванският концерн Foxconn, отчита за четвъртото тримесечие ръст на нетната печалба от 5,6% до 37 млрд. тайвански долара (962 млн. евро). Рекордният резултат надминава очакванията на анкетираните от Bloomberg анализатори, които смятаха, че печалбата ще е в порядъка на 35,9 млрд. тайвански долара.
Добрият резултат се дължи основно на по-високата ефективност при производството и на последните продукти на Apple, като iPhone 5, iPad Mini и iPad 4.
"Те разшириха производството на iPhone и елиминираха затрудненията в производствения процес", казва пред Bloomberg Винсънт Чен, анализатор в базирания в Тайван Financial Holding Yuanta. В резултат на това са се подобрили маржовете на печалба. През първото тримесечие обаче доставките на iPhone са намалели значително и само представени през второто тримесечие нови продукти могат да дадат тласък на продажбите.
Тримесечнитe приходи от продажби на Hon Hai Precision Industry, каквото е официалното име на Foxconn, са се увеличили с 6% до 1,14 трилиона тайвански долара (29,6 млрд. евро). Прогнозата на анализаторите бе по-скромна - за 1,13 трилиона тайвански долара.
Фискалната година компанията приключва с печалба от 94,8 млрд. тайвански долара (2,5 млрд. евро), а приходите са в размер на 3,9 трилиона тайвански долара (101 млрд. евро). И в двете категории компанията отчита двуцифрен ръст в сравнение с предходната година - съответно с 16 и 13 процента.
Маржът на печалба на подизпълнителя скача през четвъртото тримесечие с 0,7 пункта до 9,58%. Това би означавало, че Apple плаща повече за производството на своите продукти, отколкото досега, пише Bloomberg. Съответно маржът на Apple е намалял през тримесечието, приключващо през декември, до 38,6 процента, което е най-ниското му ниво от две години насам.
Балансът на Foxconn обаче е обременен от две дъщерни дружества. Според Bloomberg Foxconn International Holdings, която произвежда мобилни телефони за Nokia и Blackberry, както и базираният в Тайван производител на дисплеи Innolux отчитат загуби за финансовата 2012 г.
Apple успя да продаде през четвъртото тримесечие на 2012 г. 47,8 млн. броя iPhone. Пускането на пазара на новия iPad и на iPad Mini допринесоха за рекордни за Apple продажби на таблети през този период.
Предпазливата прогноза на Apple за второто фискално тримесечие, което приключва през март, обаче е под прогнозите на анализаторите. Производителят на iPhone усеща все по-силен натиск предимно от азиатски конкуренти като Samsung, ZTE и Huawei, които са се увеличили продажбите си през последните месеци.


Евакуацията невъзможна! Лошото време държи в капан екипажа на танкера, заседнал край Ахтопол
Среднощни сметки: МФ публикува новия проектобюджет в полунощ
Сериозен ръст на случаите на варицела във Варна
Община Варна награди най-изявените доброволци за 2025 година
Тръгна петиция против отдаването на кортовете в "Чайка" на частни клубове
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Масирана атака: Руски дронове и ракети поразиха жп възел край Киев
Тома Биков: Протестът помогна парадоксално на ГЕРБ
Рецептата Dnes: Пълнена скумрия с орехи за Никулден
Ген. Атанасов: Ако този вот на недоверие не мине, ще се усилят протестите
Мирослав Великов победи в "Игри на волята", грабна чек за 100 000 лв.