IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Apple форсира работата над iWatch?

На пазара вече има няколко модела на т. нар. SmartWatch от различни производители

12:17 | 15.07.13 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Apple форсира работата над iWatch?

Според нова вестникарска публикация Apple форсира работата си над компютърен часовник. Производителят на iPhone от няколко седмици "агресивно" назначава разработчици за проекта, пише Financial Times в изданието си от понеделник, като се позовава на информирани източници. Въпреки това новото устройство може да се очаква на пазара най-рано след година.

За евентуален компютърен часовник от Apple се спекулира от месеци. Наскоро стана ясно, че групата запазва правото за ползване на името "iWatch" в няколко страни. Финансовата информационна агенция Bloomberg съобщи преди известно време, че екип от над 100 души работи над устройството. Въпреки това има проблеми, които служителите на Apple не са били в състояние да решат, твърди един от източниците на Financial Times. Ето защо пускането на устройството на пазара е възможно едва през есента на 2014 г., докато много наблюдатели в бранша смятаха, че това ще се случи още през тази година. 

Един часовник ще бъде първият изцяло нов продукт от смъртта на основателя на Apple Стив Джобс през есента на 2011 година. Устройствата, което ще се носи директно на тялото, се счита за "следващото голямо нещо" в производството на електроника.

На пазара вече има няколко модела т. нар. SmartWatch от различни производители, но те имат само ограничена функционалност. Google експериментира с компютърните очила за разширена реалност Google Glass, които избрани потребители вече изпитват и планира според съобщения в медиите също да пусне на пазара „умен часовник“.

Глобалната индустрия на часовниците ще генерира за 2013 г. общи продажби за над 60 млрд. долара, се казва в анализ на Оливър Чен от Citigroup Inc. И докато обемът е доста по-малък, отколкото продажбите на телевизори, все пак средният марж на печалбата при часовниците е цели 60% - с четири пъти над маржа за телевизорите, казва Ананд Сринивасан, анализатор в Bloomberg Industries.

"Това може да бъде възможност на стойност 6 млрд. долара за Apple, с много възможности за допълнителен ръст, ако създават нещо съвсем ново, както направиха с Ipod - нещо, което потребителите дори не знаят, че е необходимо", казва още Чен.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:26 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Хардуер виж още

Коментари

Финанси виж още