Корейците обявиха по-рано, че се стремят да увеличат двойно капацитета на своите клетъчни батерии спрямо теглото (плътност на енергията) до края на десетилетието. Сделката може да окаже влияние и на цените на батериите. В момента батерията все още е най-скъпият компонент в електрическите превозни средства, като нейният дял възлиза на около 30 до 40 на сто от общата цена.
Натискът над пазара е силен – конкурентът на BMW Tesla планира в момента строителството на огромна фабрика за батерии, която трябва да се оперира в сътрудничество с Panasonic. В премиум сегмента американците вече продават много успешно своя Model S, а след няколко години на пазара се очаква и компактен модел.
Но и германците се справят добре в това отношение. Потребителското търсене за BMW i3 остава високо, като през първата половина на 2014 г. реализацията на BMW i3 достига 5 400 автомобила. Доставките на BMW i8 за основните международни пазари започнаха през юни, като според BMW търсенето вече е значително по-високо от планирания обем за тази ранна фаза на производството.
До 2020 г. в света ще има около 5,2 млн. хибридни автомобила и електромобила, показва прогноза на американската компания за пазарни анализи J.D. Power. Това би съответствало на пазарен дял от 7,3 на сто. През същата година глобалният пазар за литиево-йонни батерии ще достигне обем от 21,3 млрд. долара, показва прогноза на японския анализатор B3. В момента обемът на пазара възлиза на 4,4 млрд. долара.
От 2009 г. партньорството със Samsung SDI осигурява на BMW Group достъп до най-модерни технологии в областта на литиево-йонните батерии. Друг важен фактор за избора на Samsung SDI е, че в разработките си компанията отчита принципите на устойчивото развитие за екологосъобразно производство на литиево-йонните батерии и последващо рециклиране и възстановяване на суровините и материалите.
Високоволтови батерии с високо напрежение за BMW i3, BMW i8 и други хибридни превозни средства се произвеждат на ултрамодерна поточна линия във фабриката на BMW в Динголфинг. Те са изцяло разработени и произведени от BMW Group, но на база на експертизата, получена в резултат на опита с автомобили като BMW ActiveHybrid 3 и 5 и BMW ActiveE, като единствените вложени части от външен доставчик са акумулаторните клетки.
Южна Корея е важен доставчик за BMW Group и отвъд сътрудничеството със Samsung SDI. Ето защо германската компания отвори местен офис за закупуване и доставки през 2009 г. През 2014 г. обемът на доставките от този пазар ще надхвърли 300 млн. евро - значително увеличение в сравнение с предходната година, като се очаква обемът да продължава да расте и през следващите години.
BMW Group разчита на общо 20 южнокорейски доставчици. Южна Корея ще бъде един от ключовите пазари за закупуване за BMW Group и в бъдеще, особено що се отнася до иновативни IT решения, поясняват от германския концерн.


Гуцанов праща социалните по наводнените места в Бургаско
Цолов завърши 12-и в Абу Даби
Откриха 8 кг марихуана при спецоперация в Бобов дол
Коледната трапеза ни струва два пъти по-скъпо от миналата година
Пускат с вертолет провизии за екипажа на блокирания танкер край Ахтопол
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Занаятът носи радост, когато надмине очакванията
НОИ даде зелена светлина на бюджета на ДОО за 2026 г.
Блокада за камионите: Затвориха Кулата и Илинден
Димитър Манолов: Не ми харесва, че са замразени обезщетенията за безработица
Специализирана акция в Бобов дол доведе до изземането на осем кг марихуана