IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Мeta може да купи стартъпа за проследяващи погледа очила AdHawk

Компанията разработва продукта MindLink, интелигентни очила, които могат да проследяват движенията на очите на потребителите

09:50 | 26.07.22 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	Очилата&nbsp;MindLink. <em>Снимка:&nbsp;AdHawk</em></p>

Очилата MindLink. Снимка: AdHawk

Мeta Platforms Inc. обмисля дали да придобие AdHawk Microsystems Inc., канадски разработчик на технология за проследяване на погледа за очила за добавена и виртуална реалност.

AdHawk работи с инвестиционната банка Moelis & Co., тъй като е идентифицирала интерес към нея от страна на Meta и други кандидати, твърдят пред Bloomberg източници, които са помолили да не бъдат идентифицирани, тъй като въпросът е конфиденциален. Meta, собственик на Facebook, Instagram и WhatsApp, обмисля да направи официална оферта през следващите няколко седмици.

Потенциалното поглъщане би подпомогнало амбициите на Meta в областта на виртуалната и разширената реалност. Компанията вече е водещ продавач на VR очила - технология, която е от ключово значение за плановете ѝ за изграждане на метавселена - съвкупност от взаимосвързани онлайн светове.

Няма гаранция, че Meta ще се включи в наддаването или че базираният във Ватерло, Онтарио, стартъп няма да  реши да остане независим. Освен това компанията продължава да води преговори за получаване на допълнително финансиране, а според хората поне четири други компании разглеждат възможността да я купят.

Представители на AdHawk, Meta и Moelis са отказали коментар.

AdHawk разработва продукта MindLink, интелигентни очила, които могат да проследяват движенията на очите на потребителите, за да разберат тяхното поведение и неврологично здраве. Очилата, струващи 10 000 долара, са предназначени по-скоро за изследователски цели, отколкото за потребители. Но основната технология може да бъде полезна за Meta и други компании, които искат да добавят нови възможности към очилата за добавена реалност.

AdHawk твърди, че нейната технология се различава от конкурентните предложения, тъй като е в състояние да проследява движенията на очите, използвайки компактна и енергийно ефективна система, а не камери. Компанията твърди също, че нейният подход е по-точен и може да улавя стотици висококачествени данни в секунда.

Според компанията технологията може да позволи на разработчиците на приложения за добавена реалност да подобрят софтуера си, като предвидят къде потребителят може да погледне след секунда и да реагират по-бързо. AdHawk твърди, че подходът може да намери приложение в областта на здравеопазването, игрите и ежедневната работа с устройства.

Meta планира да интегрира функции за проследяване на погледа в очила за смесена реалност от висок клас, наречени Meta Quest Pro, но тази технология вероятно ще разчита на камери. Устройството ще комбинира виртуална реалност с добавена реалност, която наслагва данни и цифрови изображения върху кадри от реалния живот.

Meta, Apple Inc. и Google на Alphabet Inc. също работят по самостоятелни очила за AR - устройства, които потребителите могат да носят по-скоро като обикновени очила. Meta вече потвърди плановете си да пусне такива очила в рамките на няколко години, а Google наскоро обяви публичен процес на тестване на бъдещ продукт.

Междувременно Apple планира да пусне на пазара високотехнологични слушалки със смесена реалност през следващата година, но също се надява да има готови AR очила до няколко години, съобщи Bloomberg News.

AdHawk, сред чиито инвеститори са подразделенията за рисков капитал на Samsung Electronics Co., HP Inc. и Intel Corp., е набрала близо 17 млн. долара финансиране според Crunchbase.

Последна актуализация: 09:48 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Хардуер виж още

Коментари

Финанси виж още