Световните продажби на смартфони са достигнали 14 млрд. бройки през последното десетилетие, сочат данни, събрани от AltIndex.com
2015, 2016 и 2017 г. са били най-успешните години по продажби през този период.
Въпреки растежа на развиващите се пазари глобалните продажби на смартфони бяха силно засегнати от недостига на компоненти, натрупването на запаси и по-дългите цикли на подмяна на устройствата, което доведе до спад на продажбите с 15 млрд. долара за три години.
През 2024 г. глобалните продажби на смартфони се очаква да генерират 486 млрд. долара приходи, което е под сумата от над 500 млрд. долара за 2021 г., сочат прогнози на Statista. Но въпреки предизвикателствата и трудностите продажбите на смартфони по света успяха да се изкачат до впечатляващи върхове.
Проучването Worldwide Mobile Phone Tracker на IDC показва, че производителите на смартфони са продали над 14 млрд. бройки по целия свят от първото тримесечие на 2014 г. насам. Статистиката разкрива още, че през 2015, 2016 и 2017 г. е имало средно по 1,4 млрд. продажби. Следващите години обаче са белязани от доста по-ниски данни. Продажбите са се свили до 1,28 млрд. през първата година на пандемията от Covid-19. Въпреки че 2021 г. е донесла възстановяване, негативната тенденция е продължила през 2022 и 2023 г., когато продажбите са спаднали с още 13%.
Въпреки че данните на IDC показва положително движение през първата половина на 2024 г., когато продажбите на смартфони са нараснали с близо 40 млн. на годишна база до 574,8 млн., търсенето остава предизвикателство на много пазари, а глобалните данни за продажбите все още са много далеч от тези, наблюдавани при пазарния връх.
Най-добре представилите се брандове
Samsung отново е лидер по продажби на смартфони, с 2,99 млрд. продадени бройки през последното десетилетие. Това също така означава, че корейският технологичен гигант е надвил своя най-голям конкурент Apple с цели 743 млн. бройки. Apple е продала 2,24 млрд. телефона от 2014 г. насам.
Въпреки че Samsung е най-големият играч по продажби, пазарният ѝ дял значително се е свил през последните 10 години, най-вече заради възхода на китайските конкуренти Xiaomi, vivo и Oppo. През второто тримесечие на 2024 г. южнокорейската компания държеше 18,9% от световния пазар на смартфони, спрямо 30,7% през първото тримесечие на 2014 г. Статистиката показва, че пазарният дял на Apple е останал без промяна на ниво от 15,8% през второто тримесечие на 2024 г.
Въпреки че са много назад от двата най-големи играчи, китайските конкуренти са записали впечатляващ растеж през последните 10 години. Xiaomi е записала ново постижение – 10-годишните ѝ продажби са преминали границата от 1 млрд. броя. Освен това китайският производител сега е близо до пазарния дял на Apple със своите 14,8% за второто тримесечие на годината. Това е три пъти повече спрямо десетилетие по-рано. Oppo и vivo са следващи съответно с 937 млн. и 528 млн. продадени бройки от 2014 г. насам.


Курортите вече са пълни за 8 декември
Свличане на скали затвори прохода "Троян-Кърнаре"
Аксаково загуби и последния си мач за 2025 година
Олимпик Варна с рекордна победа в третото ниво на българския футбол този сезон
Черно море с благородна кауза за мача с Арда
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Трафикът на кокаин в Европа се увеличава
Вулканът Килауеа изригна с фонтан от лава с височина около 370 метра ВИДЕО
Красиви идеи за празнична украса с малък бюджет
Гръцкият имотен пазар губи инерция: чуждите инвестиции рязко спадат
Облачно, но без валежи в планините: подходящи условия за зимен туризъм