Световните продажби на смартфони са достигнали 14 млрд. бройки през последното десетилетие, сочат данни, събрани от AltIndex.com
2015, 2016 и 2017 г. са били най-успешните години по продажби през този период.
Въпреки растежа на развиващите се пазари глобалните продажби на смартфони бяха силно засегнати от недостига на компоненти, натрупването на запаси и по-дългите цикли на подмяна на устройствата, което доведе до спад на продажбите с 15 млрд. долара за три години.
През 2024 г. глобалните продажби на смартфони се очаква да генерират 486 млрд. долара приходи, което е под сумата от над 500 млрд. долара за 2021 г., сочат прогнози на Statista. Но въпреки предизвикателствата и трудностите продажбите на смартфони по света успяха да се изкачат до впечатляващи върхове.
Проучването Worldwide Mobile Phone Tracker на IDC показва, че производителите на смартфони са продали над 14 млрд. бройки по целия свят от първото тримесечие на 2014 г. насам. Статистиката разкрива още, че през 2015, 2016 и 2017 г. е имало средно по 1,4 млрд. продажби. Следващите години обаче са белязани от доста по-ниски данни. Продажбите са се свили до 1,28 млрд. през първата година на пандемията от Covid-19. Въпреки че 2021 г. е донесла възстановяване, негативната тенденция е продължила през 2022 и 2023 г., когато продажбите са спаднали с още 13%.
Въпреки че данните на IDC показва положително движение през първата половина на 2024 г., когато продажбите на смартфони са нараснали с близо 40 млн. на годишна база до 574,8 млн., търсенето остава предизвикателство на много пазари, а глобалните данни за продажбите все още са много далеч от тези, наблюдавани при пазарния връх.
Най-добре представилите се брандове
Samsung отново е лидер по продажби на смартфони, с 2,99 млрд. продадени бройки през последното десетилетие. Това също така означава, че корейският технологичен гигант е надвил своя най-голям конкурент Apple с цели 743 млн. бройки. Apple е продала 2,24 млрд. телефона от 2014 г. насам.
Въпреки че Samsung е най-големият играч по продажби, пазарният ѝ дял значително се е свил през последните 10 години, най-вече заради възхода на китайските конкуренти Xiaomi, vivo и Oppo. През второто тримесечие на 2024 г. южнокорейската компания държеше 18,9% от световния пазар на смартфони, спрямо 30,7% през първото тримесечие на 2014 г. Статистиката показва, че пазарният дял на Apple е останал без промяна на ниво от 15,8% през второто тримесечие на 2024 г.
Въпреки че са много назад от двата най-големи играчи, китайските конкуренти са записали впечатляващ растеж през последните 10 години. Xiaomi е записала ново постижение – 10-годишните ѝ продажби са преминали границата от 1 млрд. броя. Освен това китайският производител сега е близо до пазарния дял на Apple със своите 14,8% за второто тримесечие на годината. Това е три пъти повече спрямо десетилетие по-рано. Oppo и vivo са следващи съответно с 937 млн. и 528 млн. продадени бройки от 2014 г. насам.


Тийнейджърка скочи от блок в Пловдив
Танкерът "Кайрос" остава блокиран край Ахтопол трети ден
Отбелязваме 116 години от рождението на Никола Вапцаров
Букурещ избира кмет
Курортите вече са пълни за 8 декември
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Военните завзеха властта в Бенин
Келлог: Мирното споразумение за Украйна е много близо
Наталия Киселова: Улицата не може да замени парламентарната трибуна
Сръбският премиер: Няма да има недостиг, енергийната ситуация в Сърбия е под контрол
Тревожен сигнал: хранителната сигурност в България не е обезпечена