Meta Platforms засилва работата си по луксозната версия на своите популярни умни очила и планира да включи в тях контроли с жестове с ръце и екран за показване на снимки и приложения, пише Bloomberg.
Компанията възнамерява да представи първите си очила с екран в края на тази година – продукт, който смята, че ще бъде ключова стъпка към предоставянето на алтернатива на iPhone и други мобилни устройства на Apple, посочват източници, запознати с въпроса.
Служители на Meta изчисляват, че цената на устройството, което е с кодово име Hypernova, ще бъде над 1000 долара и ще достигне между 1300 и 1400 долара, посочват хората, пожелали да останат анонимни, защото обсъждат необявени още продукти. Окончателната цена едва ли ще бъде решена, докато не наближи премиерата.
Настоящите умни очила на компанията – Ray-Ban Meta Glasses, започват от 299 долара и се превърнаха в голям хит. Meta ще продължи да продава тази базова версия и залага на нейната популярност, за да тласне потребителите към моделите от по-висок клас. Други компании, включително Amazon.com, обещаха нови версии на собствените си очила, за да се конкурират по-добре с гиганта в социалните мрежи.
Значителното увеличение на цената за новия модел се дължи почти изцяло на екрана, представляващ монокулярен панел, който ще бъде разположен в долния десен квадрант на дясната леща. Това означава, че информацията ще се показва само пред дясното око на потребителя и ще се вижда най-ясно, когато той гледа надолу.
Компанията вече е започнала работа по версия от второ поколение на продукта с кодово име Hypernova 2. Основната разлика е включването на бинокулярна дисплейна система, което означава, че устройството ще има два екрана и ще показва информация в двете очи. Това устройство в момента е планирано за 2027 г., казват източниците.
Очилата с екрани бележат още една стъпка към визията на Meta за истински очила с добавена реалност. Говорител на технологичния гигант отказва да коментира въпроса.
Поглед към прототипна версия на първите очила Hypernova показва как е възможно да работят, когато бъдат пуснати в продажба:
- Когато са включени, дисплеят показва „екран за стартиране“ с логата на Meta и други партньори (Qualcomm например) върху продукта.
- След като устройството бъде включено, потребителят ще види начален екран, състоящ се от кръгли икони, разположени хоризонтално, подобно на начина, по който са разположени в очилата за смесена на реалност Quest на Meta.
- Очилата включват специални приложения за правене на снимки, преглед на снимки и достъп до карти. Има и поддръжка за известия от приложения като Messenger на Meta и WhatsApp.
- Очилата иначе ще работят подобно на сегашните Ray-Ban Metas, като се фокусират върху заснемането на изображения и видео, достъп до изкуствен интелект чрез вградени микрофони и сдвояване с телефон за разговори и възпроизвеждане на музика. Новата версия до голяма степен ще продължи да разчита на мобилното приложение Meta View.
- Подобно на другите нови устройства на Meta, очилата ще работят със силно персонализирана версия на операционната система Android от Google. В момента компанията не планира да включи вграден магазин за приложения.
- Потребителите ще могат да контролират очилата, като използват сензорни контроли отстрани на очилата, което означава, че могат да превъртат през приложения или снимки, като плъзгат пръст върху лентите, а след това докосват, за да отворят нещо конкретно.
- Meta също така планира да започне да предлага така наречената невронна гривна за първи път, която ще позволи на потребителя да контролира очилата с жестове, като въртене на ръката си, за да превърта през приложения и снимки и захващане чрез допиране на един от пръстите и палеца, за да избира елементи. В момента Meta планира да постави аксесоара с кодово име Ceres в кутията с очилата.
Meta ще актуализира камерата. На вътрешно ниво компанията смята 12-мегапикселовата камера от настоящия модели за така, която съответства на тази на iPhone 11 от 2019 г. За новия модел тя иска да се конкурира с камерата на iPhone 13 от 2021 г., допълват източниците. Гигантът планира и нов кейс за носене, наречен Heres, който е оформен като триъгълна призма и се сгъва.
Очилата Hypernova все още са далеч от премиерата си, а настоящите планове на Meta могат да се променят. Компанията е известна с продуктовите си промени (и дори със спирането на някои проекти) на късен етап от разработката. Преди около 18 месеца тя отмени вариант на Ray-Ban Metas, който не включва камера. Устройството с кодово име Luna целеше да намали разходите и да увеличи производителността, посочват източниците.


Община Варна награди най-изявените доброволци за 2025 година
Тръгна петиция против отдаването на кортовете в "Чайка" на частни клубове
Хороскоп за 7 декември 2025
МААЕ: Защитният саркофаг на АЕЦ "Чернобил" е повреден
Виц на деня - 7 декември
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Ген. Атанасов: Ако този вот на недоверие не мине, ще се усилят протестите
Мирослав Великов победи в "Игри на волята", грабна чек за 100 000 лв.
Вашингтон и Киев отчитат напредък след срещите в Маями
Осъдиха българския шофьор, карал в насрещното в Гърция
Най-големият син на Болсонаро ще се кандидатира за президент на Бразилия