Синдикатите на корейския автомобилен концерн Hyundai обявиха, че днес и утре ще проведат двучасови стачки по време на смяна – иначе казано, по 4 часа на ден. Това може и да не изглежда много, но подобна стачка миналата година струваше на компанията близо 27 милиона долара, предава Bloomberg.
Южна Корея остава основна производствена база за Hyundai, въпреки че компанията изнася производства и в чужбина. Стачката ще се отрази зле на третото тримесечие.
Концернът и синдикатите провеждат от месеци своите годишни преговори за заплати и обезщетения. Но няма напредък, заяви в понеделник синдикалната организация. Затова сега тя обяви безсрочни стачни действия до постигане на положителен резултат, каза говорителят на съюза Куон Ох-ил. Преговорите се очаква да бъдат завършени до четвъртък
Това е втора поредна година на стачни действия, след като между 2009 г. и 2011 г. протести нямаше. Акцията сигнализира за евентуално възраждане на синдикалната активност в Южна Корея.
Синдикатите на Hyundai се обединиха през 1987 г. и оттогава не спират да стачкуват, а действията им костват на компанията общи загуби от 12 млрд. долара. Капацитетът на чуждите заводи е натоварен до крайност, заявява говорител на Hyundai. Това означава, че спиране на производствените линии у дома може да се окаже доста скъпо за групата. Производителят иска да избегне "сериозни конфликти", казват още от компанията.
Дори и да не е нищо ново, тази година стачките са мащабни и се отразяват на фирмата, която е изправена пред голяма конкуренция от японските производители като Toyota и Honda.
В периода между март и май Hyundai е произвела с около 83 000 броя по-малко превозни средства заради временни прекъсвания на работата. Това и отказът на синдикатите да работят през почивните дни, струва на компанията през второто тримесечие 1,7 трлн. вона (около 1,14 млрд. евро), въпреки че общите продажби са се увеличили - с около 110 000 броя до 1,22 милиона автомобила на година.
През миналата седмица 80% от членовете на синдиката одобриха началото на стачните действия. Към техните 180 детайлизирани искания принадлежат по-високи базисни заплати, обвързано с постиженията заплащане и парична премия в брой за общо 2,4 млрд. долара, което се равнява на 30 на сто от нетната печалба на Hyundai за миналата година.
Преди последният кръг от преговори да се провали на 16-и август, страните бяха провели общо 18 срещи за период от 89 дни, както става ясно от съобщение на интернет страницата на профсъюза.


Четири български победи и шест нокаута белязаха SENSHI 29
Арестуваха двама заради 30 литра ракия в Добрич
Ексклузивен бонус код и топ милиардерите в гейм индустрията
Тръмп: Зеленски не е готов да подпише мирното ни предложение
Българската велоиндустрия: Между китайската зависимост и електрическото бъдеще
Високият акциз на цигарите е от полза за здравето, семейния бюджет и икономиката
Тръмп е разочарован от реакцията на Зеленски към плана Белият дом за мир
Афишът на Уолстрийт: „BATMMAAN се завръща“ vs. „Великолепната седморка“
Тайландски удари с F-16 разклащат мирния план на Тръмп в Камбоджа
Завръщането на Toyota MR2 е все по-близо
Отстъпки от над 100 000 долара показват, че богатите не искат електромобили
Знаете ли какво крие BMW X5 (E53) в резервната си гума?
Новият Mercedes-Benz GLB получи радикален дизайн и технологии
Как да използваме Google Maps без интернет
Росен Петров с още 90 истории от българското минало в новата си книга
Самолет се “подхлъзна” и излезе от пътеката за рулиране в Истанбул ВИДЕО
Каскада или катастрофа: Кола се завря под джип, повдигна го ВИДЕО
Четири български победи и шест нокаута белязаха SENSHI 29
преди 12 години Това пролетариата е много тъпо племе, как не разбраха за толкова време, че най-висшето благо и достойнство на тази земя е да си ЕФЕКТИВЕН, т.е. да взимаш по-малко пари за повече отработено време и повече произведена продукция! отговор Сигнализирай за неуместен коментар