До 2022 г. Opel и нейната британска сестринска марка Vauxhall трябва да завладеят в Европа пазарен дял от осем процента. Тази цел си е поставило ръководството на концерна начело с главния изпълнителен директор на Opel Карл-Томас Нойман и главния финансов директор Михаел Лошелер. За Германия целта е десет процента пазарен дял. След първите пет месеца на годината Opel държи 7,2% от пазара в страната, пише в свой анализ германското икономическо списание WirtschaftsWoche.
Компанията планира през следващите години печалбата да расте и се стреми към марж на печалбата - на базата на печалбата преди лихви и данъци (EBIT) – от пет на сто. В същото време компанията от Рюселхайм иска и да подобри качеството на своите продукти. „Удовлетворението на клиентите е вълшебната дума, с която екипът ще се съобразява“, казва Нойман.
Но и като работодател Opel отново иска да печели точки. Плановете за строги икономии от предишните години са довели до намаляване на мотивацията до почти нулева точка, а сега, както демонстрират вътрешни проучвания, по отношение на мотивацията Opel е еталон в групата General Motors.
През последните месеци мениджърският екип е работил усилено над десетгодишния план на концерна, казва главният изпълнителен директор. Представеният списък от цели е бил резултат от стратегически съображения на компанията. „Ние поставихме основите, за да може планът да бъде изпълнен стъпка по стъпка. Имаме пълната подкрепа на нашата компания-майка General Motors".
Като цяло Opel ще се концентрира над три приоритета: модели, марки и подобрено проникване на пазара.
Opel ще засили пускането на нови модели и двигатели. В периода между 2014 и 2018 г. са планирани общо 27 нови модела и 17 двигателя. Пазарните наблюдатели очакват поне един нов джип под или над категорията на популярния Opel Mokka, от който през последната година и половина са продадени повече от 240 хил. екземпляра. Нойман си „представя добре“ и по-изгодните малки кола под категорията на Adam.
Друг стратегически приоритет е укрепването на имиджа като емоционална, близка и германска марка. С рекламното си лице Юрген Клоп (треньор на Борусия Дортмунд) и кампанията си "преподреждане в главата" Opel предизвика много внимание в родината си. Но устойчив ефект за имиджа обаче все още няма, както показва оценка на компанията за пазарни анализи и за общественото мнение YouGov за WirtschaftsWochе.
„Рекламата е регистрирана. Когато тя започна силното си излъчване в началото на март, драстично нарасна броят на онези, които възприемат рекламата на Opel. В началото на април всеки трети я е видял“, казва президентът на YouGov Холгер Гайсер.
Така се оказва, че повече германци са възприели рекламата на Opel, отколкото тази на Volkswagen, която в количествено отношение е по-голяма. Но малко след края на кампанията спада и разпознаваемият ръст на имиджа. Така не се получава траен ефект и намерението за покупка на автомобили на марката не се е променило в положителен аспект. Шефът на Opel Нойман все още е оптимист. „Възприемаме се ясно като марка, която е във възход“, казва той.
В цяла Европа (включително Русия и Турция) Opel планира да увеличи пазарния си дял от 5,8 на сто до 8 на сто. До 2022 г. Opel, заедно с Vauxhall, иска до стигне до номер две на европейския автомобилен пазар след лидера Volkswagen. Това място сега се заема от американската марка Ford.
Opel обяви за първи път наличието на десетгодишния си план Drive!2022 през лятото на 2012 г. Тогава Opel отчете загуба от 1,9 млрд. долара, а през 2013 г. загубата е в размер на „само“ 800 млн. долара. 2014 г. няма да е лека година за компанията. В оперативен план наистина има прогрес, но затварянето на фабриката в Бохум, както и високата волатилност на руската рубла и на турската лира натежават над резултата.
Към средата на периода Opel отново иска да е на печалба. За това трябва да допринесат понижаващи се производствени и структурни разходи, по-висока запълняемост на капацитетите, по-високи продажби и по-добър профил на марките. Използването на общи платформи и модули с компанията-майка General Motors също ще спомогне за това.
В Европа освен това Opel ще си сътрудничи с френския производител на автомобили Peugeot Citroen в закупуването на части, логистиката и производството. До 2016 г. от производствените ленти трябва да слязат три съвместно разработени модела. Споразумението между PSA Peugeot Citroen и General Motors бе подписано през март 2012 г. По думите на Нойман са потвърдени три съвместни проекта – създаването на следващите поколения на минивановете Meriva и Zafira, както и на товарния Combo. За тези модели ще се използват платформа и двигатели на френската група, докато с инженеринга ще се заемат експертите от Opel.
Как се развива пазарът на автомобили в Китай вижте във видеото на Bloomberg


Честваме паметта на свети Амвросий Медиолански
Мощно земетресение между Аляска и Канада
Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Българският пазар е твърде малък за четири платформи за доставки на храна
Песков: Посланията в стратегията на Тръмп за САЩ контрастират с подходите на Байдън
Какво представлява диетата „планк“ – една от най-популярните рестриктивни диети
Нумерологична прогноза за 8 – 14 декември
Как Грузия се превърна в задната врата на Русия
преди 11 години Да направят качествени, здрави, с хубави материали и не скъпи коли и всичко ще си дойде на мястото - продажбите ще хвъркнат. И много хора ще се заоглеждат за Opel. Да сме живи да видим дали могат. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Статията е меко казано неточна. Как точно Форд е Номер 2 в Европа???Renault e ? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Статията е меко казано неточна. Как точно Форд е Номер 2 в Европа???Renault e ? отговор Сигнализирай за неуместен коментар