Той напомни, че в 22 държави от Европейския съюз вече има различни видове стимули, които предоставят възможност на хората да подобрят автомобилите си.
“Трябва да се създаде програма за подновяване на автопарка на държавата, изваждане на автомобили на възраст над 15 години и замяната им с екологични автомобили", препоръчва Иванчев.
По думите му увеличаването на продажбите на електрически превозни средства в Евросъюза се дължи на новите регулации и норми за изгорели газове, които бяха въведени през 2020 г.
Той потвърди, че пазарът в България расте, като електрическите автомобили са над 2 хиляди, като толкова са и хибридните модели, при 300 зарядни станции.
Според Иванчев въвеждането на стандарта Евро 7 ще доведе до нови промени на фона на затягането на мерките.
“През 2025 г. автомобилният бранш ще бъде отново променен изцяло”, смята експертът.
Друга тема, на която Храбрин Иванчев се спря, е възможността за намаляване на цените на електромобилите, което може да стане през батериите.
“Ако поевтинеят батериите, ще поевтинеят електромобилите”, убеден е представителят на Българска асоциация електрически превозни средства.
Що се отнася до публикациите в медиите за съюз между Kia и Apple за производството на автономен електрически автомобил на технологичния гигант, Иванчев е на мнение, че няма практическа възможност това да се случи, освен ако не се предвидят много големи инвестиции за разширяване на производството.
С колко ще поскъпват екологичните автомобили? Защо електрическите автомобили все още не носят печалба на производителите си?
Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Видеа с всички гости на предаването “В развитие” гледайте тук.


Арестуваха 33-годишен варненец за кражба
По 4987 евро от БВП се пада на човек от населението
НСИ: Работещите българи са 3, 726 млн. души
Осем пострадали при тежка катастрофа край Абланица
Борисов: Помолих Теменужка Петкова да махне от бюджета това, което искаха бизнесът и синдикатите
Airbus е на 133 самолета от годишната си цел
Gol.bg празнува: 20 години истинска спортна журналистика
Признаването на руската окупация ще отключи вълни от насилие далеч отвъд Украйна
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Защитата на Благомир Коцев обжалва размера на гаранцията му от 200 000 лв.
ПП внесоха вота на недоверие: Бъдещето принадлежи на младите
Пиян младеж предизвика катастрофа с двама пострадали
Варненски пожарникари с календар като Victoria's Secret
Вълнуващи празнични предложения от А1: Премиум смартчасовници с до 600 лв. отстъпка
преди 4 години Хайде нема нужда, Храбринчо!Знам, че българските автоджамбази са им отънели дебелите гуши, ама в период на пандемия и масово навлизане на хоумофисите като начин на работа нуждата от автомобили ще отслабне още повече.Така, че "Не се хабЕте, граждани!" Автотъргашите да стискат зъби или да си търсят Овреме друго поле за действие - например уебсайт-хостинг :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Това се прави в страни с местно производство, експерте :) Така какво ще направите - печалба за търгаши и вносители + подсилване на чужди икономики пак. отговор Сигнализирай за неуместен коментар