IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Експерт: Пандемията подобри нагласите към обученията

Как се вписва в корпоративното обучение клиентът и неговото преживяване, коментира Илиян Бойчев, основател и изпълнителен директор на IBTrainings

21:54 | 06.03.23 г. 1

Пазарът на корпоративни обучения в България се развива в последните години все по-интензивно, коментира в предаването „В развитие“ на Bloomberg TV Bulgaria Илиян Бойчев, основател и изпълнителен директор на IBTrainings. Според него работодателите гледат на обученията и като начин да мотивират служителите си.

„Все повече обучения се правят. Обученията са място, на което човек може да излезе от рутината си и да погледне работата си отстрани“, заяви експертът.

В коментар какви са разликите между обученията Западна Европа, САЩ и у нас, той посочи, че в нашата страна трябва да се инвестира много в изграждане на връзка с хората, защото тук те са по-мнителни. „Много е важно да се спечели уважение. Първоначалният момент е малко по-различен“, смята експертът. По думите му пандемията се е отразила на пазара корпоративни обучения като е повишила добрите нагласи към него. „След нея възприемането им става доста по-различно“, отбеляза Бойчев.

Той коментира и проучване, според което основно се търсят обучения за хората от средния мениджмънт. Той отдава това на разбирането, че тези хора са гръбнакът на една компания.

„Стават все по-важни меките умения, защото освен всичко друго хората трябва да са пример, а този пример без такива умения не може“, каза Илиян Бойчев.

По отношение на търговските обучения, които се нареждат на второ място по търсене, той посочи, че това се дължи на очакването на хората не само да пазаруват, а да имат цялостно клиентско преживяване. „Хората в сектора трябва да управляват това преживяване и да успяват да му въздействат“, съветва той и обясни, че „клиентът става нещо, от което зависи бъдещето на компанията, резултатът на компанията“.

Според Бойчев специализираните обучения, които се нареждат на следващо място по търсене, са свързани по-скоро с технически умения, с процесите, със софтуерни знания, които са типични за бизнеса на компанията. „Има компании, които инвестират и в няколко от обученията“, потвърди той.

Повече по темата гледайте във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Видеа с всички гости на предаването „В развитие“ гледайте тук.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:48 | 06.03.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Bloomberg TV виж още

Коментари

1
rate up comment 0 rate down comment 0
julian12
преди 1 година
Забравили сте Л -то. Пише се пЛандемията
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още