Според него тол системата е най-справедливият начин за събиране на пътни такси за поддръжка и изграждане на нови пътища, но проблемът в нашата е техническата готовност и „множеството грешки и нарушения“, с които е създадена и се развива. „В момента имаме модерна нова система, която е направена не да събира такси, а да събира глоби. По наши сметки глобите, които се очаква да се върнат от превозвачите заради някакви дребни нарушения, надвишават събраната тол такса“, пресметна Димитров.
Той подчерта, че България е единствената държава в Европа, а може би и в света, в която за цялата второкласна пътна мрежа има тол такса. „Другите две държави са Словения и Белгия, в които само за две-три отсечки от второкласната пътна мрежа има тол такса, посочи представителят на Камарата на автомобилните превозвачи в България. – А тук в момента говорим за вкарване и на трети клас пътища, това е нещо нечувано.”
По думите на Димитров вместо да се обхване транзитният трафик, той се пропуска и така се създава напрежение вътре в страната. От името на Камарата на автомобилните превозвачи в България той настоява цялото управление на тол системата да бъде прехвърлено в Министерството на транспорта, където да се определи политиката за развитието на тол системата през следващите 5-10 години.
Ще се преориентира ли тол системата у нас да събира такси от транзитния трафик? Как се отрази на българския потребител вкарването на второкласната пътна мрежа в тол системата? Как ще се развие казусът с тол таксите? Защо превозвачите искат отлагане на увеличението на тол таксите от 1 юли? Къде се пренасочиха маршрутите на товарните превози заради войната в Украйна? Какви са предизвикателствата в сферата на транспорта и защо страната ни изостава с вноса на кадри в сравнение със съседните държави може да разберете, ако гледате видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването „Бизнес старт” вижте тук.


Олимпик Варна с рекордна победа в третото ниво на българския футбол този сезон
Черно море с благородна кауза за мача с Арда
Затварят основни улици заради мача Спартак - Левски днес във Варна
Хороскоп за 8 декември 2025
Скъпотия! Храните у нас продължават да поскъпват стремглаво преди еврото
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Гръцкият имотен пазар губи инерция: чуждите инвестиции рязко спадат
Облачно, но без валежи в планините: подходящи условия за зимен туризъм
Александър Джартов: Бедствено положение е обявено за Ардино
Китайски изтребители насочиха радар за управление на огъня към японски самолети
Как "човекът на Тръмп" в НАСА ще изправари Китай в космоса?
преди 2 години Старата песен на нов глас - АПИ иска да глобява, ама не да хвърля усилия да си събира глобите, а да ходиш на тях да им се молиш да си платиш. И те да те удавят в бюрокрация. отговор Сигнализирай за неуместен коментар