Проверките
По повод поисканите от прокуратурата проверки на участък от АМ "Хемус" арх. Шишков обясни, че след като е започната преписка в прокуратурата, то съмненията са, че има по-малко асфалт. „Въпросът е в каква част от трасето и какво е количеството на асфалта. Нямам притеснения за критиките, а за състоянието на пътищата", коментира министърът.
Арх. Шишков обясни, че Агенция „Пътна инфраструктура“ ще сключи договор с фирма, която ще сканира изграден път, за да провери какво количество асфалт е вложен при изграждането например на Северна скоростна тангента. Той се надява, че по този начин ще се изясни какво е състоянието на пътищата, за се ремонтират по-лесно.
Тол таксите
Министърът посочи, че увеличението на тол таксите е отложено, за да се направи финансов алгоритъм, за да е по-справедливо събирането им, като целта е да влязат повече средства в бюджета за поддържането на пътната инфраструктура. Той обърна внимание, че по пътищата в страната се движат повече български превозвачи, „които прекарват с камионите си хранителни продукти и всякакви други стоки за вътрешно потребление“, и е важно за тях да има облекчение.
„Ще намерим алгоритъм от колко километра нагоре цената да е една, а след колко километра – друга, посочи арх. Шишков и потвърди, че в министерството са на финала на този анализ. – Ще предложим такси на няколко стъпала, така че да е по-справедливо. Ако не вдигнем тол таксите, поддръжката на пътищата и развитието им като инфраструктура няма как да се случи“.
По думите му тепърва ще се правят калкулации какви средства ще постъпят от винетки. Министърът съобщи, че преди дни става ясно, че за първи път се събират повече пари от тол такси, отколкото от винетки. Иван Шишков смята, че досега тежкотоварните автомобили са плащали относително по-малък дял, въпреки че амортизират пътищата повече.
Строителството на пътища
Служебният министър настоява да се намери начин за справедливо плащане. Той се надява, че ще се намери друг икономически механизъм още преди самото строителството на пътища и един от тях е като се дават магистралите на концесия. Шишков подчерта, че тогава качеството им ще е по-добро, а „по този начин ще има и пари за други дейности и да не се разчита само на бюджета“.
Защо след възлагането на текущ ремонт на пътищата се налага да се инвестират повече средства в поддръжката им? Къде ще се изграждат сто нови километра от магистрала, за които има вече подробен устройствен план? Има ли готовност да се пусне движението по АМ "Европа" през май, въпреки забавянето на строителството? Къде ще се облекчи движението по пътищата през пролетта? Откъде идват политическите атаки към регионалния министър и от пътни експерти за пътната безопасност? Къде започва подмяна на мантинелите?
Гледайте още видеа в сайта на Bulgaria ON AIR.


"Спартак" пусна билетите за мача с "Левски"
Трима се озоваха в арестите във Варна и региона заради наркотици
Арестуваха 33-годишен варненец за кражба
По 4987 евро от БВП се пада на човек от населението
НСИ: Работещите българи са 3, 726 млн. души
Airbus обещават да се справят с проблемите
Патерсън: Рискът от заразяване при биткойн не е изчезнал
Над 500% поскъпване за ден: Китай извади нов конкурент на Nvidia
Airbus е на 133 самолета от годишната си цел
Gol.bg празнува: 20 години истинска спортна журналистика
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Нова вълна банди в афиша на новия пловдивски фест Phillgood
Звездата от Mortal Kombat Кари-Хироюки Тагава почина на 75 г.
Правителството или ще се самосрути, или ще бъде срутено от ДПС
Защитата на Благомир Коцев обжалва размера на гаранцията му от 200 000 лв.
ПП внесоха вота на недоверие: Бъдещето принадлежи на младите
преди 2 години Любопитно... И #КОЙ ще се наеме на го прави по тях?.. А, досетих се - #КОЙто ще има обещания за анекси по договорите. Щото #КОЙто слуша, папка :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар