IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Иван Шишков: Строителството на пети и шести лот на АМ „Хемус“ ще е по старите цени

Изработваме финансов алгоритъм за по-справедливо събирането на ТОЛ таксите, съобщи служебният министър на регионалното развитие

12:12 | 29.03.23 г. 1
Автор - снимка
Редактор

В страната ни няма план за строителство на магистрали и това отлага изграждането им. За това предупреди министърът на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков. Пред Bulgaria ON AIR той съобщи, че са напреднали разговорите за ЛОТ 5 и 6 на АМ „Хемус“, за които се прави анализ на проектите, за да започне строителството. Министърът се надява при преговорите да се постигне споразумение лотовете да бъдат направени по старите цени заради взетите аванси.

Проверките

По повод поисканите от прокуратурата проверки на участък от АМ "Хемус" арх. Шишков обясни, че след като е започната преписка в прокуратурата, то съмненията са, че има по-малко асфалт. „Въпросът е в каква част от трасето и какво е количеството на асфалта. Нямам притеснения за критиките, а за състоянието на пътищата", коментира министърът.

Арх. Шишков обясни, че Агенция „Пътна инфраструктура“ ще сключи договор с фирма, която ще сканира изграден път, за да провери какво количество асфалт е вложен при изграждането например на Северна скоростна тангента. Той се надява, че по този начин ще се изясни какво е състоянието на пътищата, за се ремонтират по-лесно.

Тол таксите

Министърът посочи, че увеличението на тол таксите е отложено, за да се направи финансов алгоритъм, за да е по-справедливо събирането им, като целта е да влязат повече средства в бюджета за поддържането на пътната инфраструктура. Той обърна внимание, че по пътищата в страната се движат повече български превозвачи, „които прекарват с камионите си хранителни продукти и всякакви други стоки за вътрешно потребление“, и е важно за тях да има облекчение.

„Ще намерим алгоритъм от колко километра нагоре цената да е една, а след колко километра – друга, посочи арх. Шишков и потвърди, че в министерството са на финала на този анализ. – Ще предложим такси на няколко стъпала, така че да е по-справедливо. Ако не вдигнем тол таксите, поддръжката на пътищата и развитието им като инфраструктура няма как да се случи“.

По думите му тепърва ще се правят калкулации какви средства ще постъпят от винетки. Министърът съобщи, че преди дни става ясно, че за първи път се събират повече пари от тол такси, отколкото от винетки. Иван Шишков смята, че досега тежкотоварните автомобили са плащали относително по-малък дял, въпреки че амортизират пътищата повече.

Строителството на пътища

Служебният министър настоява да се намери начин за справедливо плащане. Той се надява, че ще се намери друг икономически механизъм още преди самото строителството на пътища и един от тях е като се дават магистралите на концесия. Шишков подчерта, че тогава качеството им ще е по-добро, а „по този начин ще има и пари за други дейности и да не се разчита само на бюджета“.

Защо след възлагането на текущ ремонт на пътищата се налага да се инвестират повече средства в поддръжката им? Къде ще се изграждат сто нови километра от магистрала, за които има вече подробен устройствен план? Има ли готовност да се пусне движението по АМ "Европа" през май, въпреки забавянето на строителството? Къде ще се облекчи движението по пътищата през пролетта? Откъде идват политическите атаки към регионалния министър и от пътни експерти за пътната безопасност? Къде започва подмяна на мантинелите?

Гледайте още видеа в сайта на Bulgaria ON AIR.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:12 | 29.03.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Транспорт и инфраструктура виж още

Коментари

1
rate up comment 1 rate down comment 1
doba
преди 1 година
Любопитно... И #КОЙ ще се наеме на го прави по тях?.. А, досетих се - #КОЙто ще има обещания за анекси по договорите. Щото #КОЙто слуша, папка :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още