„Енергийният преход на Германия върви добре след изключването на руските потоци природен газ, като на моменти страната успява да задоволи енергийните си нужди изцяло от ВЕИ, но се нуждае от допълнителни инвестиции в мрежова инфраструктура. Бизнесът също се адаптира, като знакови индустрии като производствата на стомана преминават към "зелена стомана" на база водород“, даде пример той как бизнесът в Германия гледа на зелената енергия.
Зайлер прогнозира, че водородът ще играе голяма роля в енергийното бъдеще на Германия и в момента се изгражда мрежата за разпространението на газа. И уточни, че всички нови инвестиции за газопроводи ще могат да работят както с природен газ, така и с водород.
„Германската икономика ще се завърне към растеж през 2025 г., когато възстановяването на световното търсене, особено в Китай и САЩ, отново ще подкрепи износа на страната. Германия ще продължи да бъде силна в машиностроенето и възнамерява да запази дела от 26%, който индустрията има в икономиката. Автомобилната индустрия има своите проблеми, но се опитва да изпревари кривата“, посочи Мориц Зайлер. Той обясни, че BMW все още има позитивни маржини и все още печели пари.
Според него глобалният капацитет на производство на коли все още не се е възстановил до предпандемичните нива. „Винаги се говори колко трудно е заради китайските конкуренти, същото се говореше през 60-те и 70-те за японските производители, 90-те години и 2000-та – за корейците, и винаги се казваше, че това ще убие германската автоиндустрия. Но ние сме още тук, BMW e вторият най-голям производител – автосветът все още съществува, но трябва да се преструктурира и това е добър процес", обясни Зайлер и съобщи, че в началото на седмицата е имало среща на правителството с автопроизводители в търсене на решения на проблемите.
Ръководителят на икономическия отдел на посолството на Германия у нас отбеляза, че 25% от всички коли, произведени в Германия, са електромобили, а още 7% са хибриди, така че не може да се каже, че секторът изостава от електрификацията на мобилността.
Успява ли Германия да преквалифицира работниците във въглищния си сектор? Какво е бъдещето на ядрената енергия в Европа може да разберете, ако гледате видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да намерите тук.


Скоро: Озоновата дупка ще изчезне непълно
Тъжна вест! Почина един от най-големите архитекти в историята
Какво време ни очаква в неделя?
Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
„Байерн” надигра „Щутгарт” с хеттрик на Кейн
Божидар Божанов: По всичко изглежда, че провокаторите са действали с МВР
Разходите за заплати нарастват с около един милиард евро
Румен Петков: Омразата тръгва от парламента
Желязков: Българските евромонети ще са законно платежно средство от 1 януари