IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Г. Руменова: Бойкотът на търговските вериги няма да доведе до намаляване на цените

Поставянето на таван на цените и надценките ще ощети крайните потребители, посочи създателят на онлайн платформата "Ние, потребителите"

14:10 | 26.02.25 г.

Бойкотът на търговските вериги не е нещо, което би могло да доведе до намаляване на цените и ползи за потребителите. Това коментира Габриела Руменова, създател на онлайн платформата "Ние, потребителите", в предаването „Бизнес старт“ на Bloomberg TV Bulgaria.

Според нея поставянето на таван на цените и надценките не са ефективни мерки, защото представлява вмешателство в пазара. „Всичко това води до ограничаване на конкуренцията и спекула. Трябва да се търси решение заедно с големите хранителни вериги. Акцията обръща внимание на бранша, че има проблем и е нужно да се потърси решение“, посочи тя. По думите ѝ досега няма пример в историята да е сполучливо нито средносрочно, нито дългосрочно, предприемането на радикални мерки като таван на цените.

Руменова се надява, че държавата би могла да помогне със субсидии на производителите и със създаване на пряка връзка между тях и продавачите, което ще скъси веригата за доставки.

Според нея има сезонност при някои от суровините и промените в цените понякога се дължат на това. Експертът напомни, че в световен мащаб суровините също поскъпват. „Трябва да се замислим как човешката дейност влияе на околната среда и какви са последиците от това. Трябва да потребяваме така, че да си осигурим дългосрочен достъп до ключови суровини и продукти, без да се лишаваме от тях“, е мнението на Габриела Руменова.

Тя смята, че приемането на България в еврозоната би създало предизвикателство по отношение на нелоялните практики. Затова настоява държавата да следи за спазването на правилата. „Хората все още не са достатъчно информирани и не са наясно с предимствата и рисковете от еврото“, отбеляза експертът.

Какво е посланието на Потребителския интернационал за отбелязване на Световния ден на потребителите – 15 март? Може ли да се предотврати купуването на излишна храна? Могат ли потребителите да регулират пазара със своите навици? Превръщат ли се българските потребители в ловци на промоции? Имат ли алтернатива промоциите в големите вериги в търсена на съотношението цена - качество?

Вижте целия коментар във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването „Бизнес старт“ може да гледате тук.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:10 | 26.02.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Bloomberg TV виж още

Коментари

Финанси виж още