Според нея поставянето на таван на цените и надценките не са ефективни мерки, защото представлява вмешателство в пазара. „Всичко това води до ограничаване на конкуренцията и спекула. Трябва да се търси решение заедно с големите хранителни вериги. Акцията обръща внимание на бранша, че има проблем и е нужно да се потърси решение“, посочи тя. По думите ѝ досега няма пример в историята да е сполучливо нито средносрочно, нито дългосрочно, предприемането на радикални мерки като таван на цените.
Руменова се надява, че държавата би могла да помогне със субсидии на производителите и със създаване на пряка връзка между тях и продавачите, което ще скъси веригата за доставки.
Според нея има сезонност при някои от суровините и промените в цените понякога се дължат на това. Експертът напомни, че в световен мащаб суровините също поскъпват. „Трябва да се замислим как човешката дейност влияе на околната среда и какви са последиците от това. Трябва да потребяваме така, че да си осигурим дългосрочен достъп до ключови суровини и продукти, без да се лишаваме от тях“, е мнението на Габриела Руменова.
Тя смята, че приемането на България в еврозоната би създало предизвикателство по отношение на нелоялните практики. Затова настоява държавата да следи за спазването на правилата. „Хората все още не са достатъчно информирани и не са наясно с предимствата и рисковете от еврото“, отбеляза експертът.
Какво е посланието на Потребителския интернационал за отбелязване на Световния ден на потребителите – 15 март? Може ли да се предотврати купуването на излишна храна? Могат ли потребителите да регулират пазара със своите навици? Превръщат ли се българските потребители в ловци на промоции? Имат ли алтернатива промоциите в големите вериги в търсена на съотношението цена - качество?
Вижте целия коментар във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването „Бизнес старт“ може да гледате тук.