Ремонтът на Централната жп гара в София се бави, но 70% от предвидените работи вече са извършени и част от сградата вече се ползва. Работата на строителите се забавя от нуждата от конструктивното укрепване на страдата.
Реконструкцията на най-голямата гара в България започна през април 2014 година и струва над 73 млн. лева.
За последен път Централната гара в София е изцяло обновена през 1974 г. 41 години по-късно ще получи нов облик. 380 работници повече от година работят по проекта, за да придобие гарата съвременен европейски вид, отговарящ на всички стандарти.
Лентата трябва да бъде прерязана около Коледа, но най-вероятно това ще стане в края на януари.
Новата сграда ще бъде енергийно ефективна. Огромните стъкла стъкла, с които е известна сградата, са подменени, има нов таван, ремонтирани са подът и стълбите. Готови са и част от новите билетни каси. Монтирани са модерни информационни табла и озвучителна уредба. Ескалаторите, които бяха спрени преди повече от 20 години, отново ще отвеждат пътуващите до перона.
На покрива на пероните предстои да се монтират фотоволтаици, които ще осигуряват електричество за отопление и охлаждане на чакалнята.
За стария вид на гарата ще напомнят само 2 художествени пана на български автори.
"Националната компания железопътна инфраструктура" (НКЖИ) ще се грижи за чистотата и поддръжката на новата гара.
Какво е свършено по проекта за обновяване на жп гарата в София можете да видите във видеото на Bulgaria on Air


Мачовете по ТВ днес (8 декември)
Виц на деня - 8 декември
Евакуират четирима моряци от заседналия край Ахтопол танкер
Времето във Варна на 8 декември 2025
Закопчаха трима шофьори във Варна
OpenAI се превръща от спасител на фондовия пазар в бреме
Търговският излишък на Китай надхвърли $1 трилион след възстановяване на износа
От 2600% печалба до 86% унищожение: най-горещата крипто сделка се срина
Търговците на облигации не се поддават на по-ниските лихви на Фед
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Новият Mercedes-Benz GLB получи радикален дизайн и технологии
Как да използваме Google Maps без интернет
Repsol направи розово гориво за всички автомобили
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Опера на Мориконе се появи на бял свят 30 г. след написването й
Два труса поред стреснаха Турция
Зони и такси за паркиране - как е уредено в съседните ни страни
В последния кръг: Сантос и Неймар се спасиха от изпадане
Доналд Тръмп-младши: Баща ми може скоро да се откаже от Украйна
преди 10 години Работата на строителите се забавя от нуждата от конструктивното укрепване на страдата..........----------------------------------------------това конструктивно укрепване беше предвидено в тръжната документация. така че не е изненада и не може да е причина за забавянето.Впрочем ремонтът трябваше отдавна да е приключил.А причината да не е е, че в консорциума влиза Водстрой 98.Тази ДПС-арска фирма няма нито един завършен в срок обект. Ама нито един. отговор Сигнализирай за неуместен коментар