Общо 685 млн. лв. се предвижда да бъдат инвестирани за модернизацията на българските пристанища до 2015 година, като държавата ще поеме 207 млн. лева. Останалата сума ще бъде осигурена от частни инвеститори. Това каза кап. Пейчо Манолов, директор на ИА „Пристанищна администрация“ на провелото се днес обществено обсъждане на Националната програма за развитие на пристанищата.
Програмата, на чието обсъждане присъстваше министърът на транспорта Петър Мутафчиев, ще бъде внесена за разглеждане в Министерски съвет през другата седмица.
Министър Мутафчиев посочи, че задачата на програмата е да подготви основата на бъдещото им концесиониране и да конкретизира размера на инвестициите в тях.
Реформата в българските пристанища започна през 2000 г., като бяха създадени условия за преминаването към най-разпространената в световната практика „Land Lord System”, при която държавата притежава инфраструктурата на пристанищата и я предоставя на частния бизнес за извършването на пристанищни услуги под формата на концесии съгласно действащото законодателство.
Националната програма представя основните параметри на националната пристанищна система, описание на структурата и състоянието на българските пристанища, прави анализ на силните и слабите страни на националната пристанищна система, на възможностите и заплахите, съдържа прогноза за развитие на товаропотоците.
Определените основни обекти за развитие с национално значение са район Варна, Бургас, Русе, Лом, както и пристанища с регионално значение като Созопол и Несебър.
За варненското пристанище е предвидено изграждането на пътнически терминал с бизнес-център на пристанище Варна-Изток, изграждането на контейнерни терминали на брега на варненското езеро, както и на терминали за зърно и за наливни и течни-опасни товари.
Главните цели за развитието на пристанищата включват: да се довърши реформата и преструктурирането на пристанищните държавни оператори с цел конкуренция на пристанищните услуги, да се създават условия и инфраструктура, стимулиращи развитието на дейността, развитие и взаимодействие между пристанищните райони и градските зони, да се увеличи пропускателната способност на пристанищата чрез модернизация и реконструкция на съществуващата транспортна инфраструктура и изграждане на нова такава и внедряване на модерни телекомуникационни и информационни технологии в пристанищата.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа