За първите осем месеца на тази година в България са били купени 25 785 нови леки и лекотоварни автомобили, показват данните на Съюза на вносителите на автомобили.
Ръстът на продажбите спрямо същия период на миналата година е малко над 23 на сто, което показва, че в последния месец се е засилило търсенето на автомобили в страната. За първите седем месеца бяха продадени около 22% повече нови леки коли в сравнение със същия период на 2005 г.
За увеличението на продажбите през последния месец е оказало влияние провеждането на Варненския автосалон (в края на август и началото на септември), който беше всъщност първият за леки автомобили за тази година. Традиционният софийски автосалон през 2006 г. бе посветен на тежкотоварните автомобили, автобусите и друга техника. Изкушенията за тези, които са решили да се сдобият с нова кола, продължиха с Бургаския автосалон, а това може да бъде осъществено и на Пловдивския панаир, където някои вносители също имат експозиции.
По време на тези автосалони доста от вносителите правят добри отстъпки, което стимулира някои от посетителите да осъществят покупка веднага след като са харесали автомобил. Много от големите български компании пък реализират в различни периоди от годината подмяна на автомобилния парк, като по този начин дават тласък на продажбите на една или друга марка в зависимост от направената поръчка.
Лидер на пазара при леките и лекотоварни автомобили отново е Пежо с 3018 продадени броя, което дава на марката дял от 11.70% от пазара на Съюза на вносителите на автомобили в България. Този дял е внушителен, но в сравнение с миналата година има отстъпление, защото за същия период тогава марката Пежо е имала 15.72% дял.
Хитът на 2006 г. първо бе Форд, с най-много продажби в даден момент от годината, но в последните месеци това е Тойота. За осеммесечието японската марка може да се похвали с 2609 продадени автомобила, което й дава дял от 10.12 на сто срещу 8.97% за същия период на миналата година. За Форд делът е 9.84% (2536 броя), също повече от миналата година, но вече на трета позиция.
Традиционно силни са продажбите на Опел с 2251 броя за осем месеца, или 8.73 на сто дял. Следващите по продажби марки са Шкода, Ситроен и Фолксваген.
Ако обаче се погледнат отделните модели, най-бързо растат продажбите на Дачия (Логан), като за осем месеца са продадени 1071 автомобили, а няма да бъде чудно, ако до края на тази година това стане най-продаваният модел у нас. Доскоро това бе Шкода Фабия, изместена през август от Опел Астра. Най-важният фактор за успеха на Логан в България е по-ниската му в сравнение с други подобни модели цена.
Развитието на българската индустрия се отразява и в покачването на търсенето на автобуси и камиони, като за периода януари – август продажбите са за 1134 броя, с 64.8 на сто повече от същия период на миналата година. Най-продавана е марката Ивеко с 520 броя, следвана от Мерцедес с 279 и Ман със 144.
Единствено при продажбите на мотоциклети се забелязва спад, но той вече не е толкова фрапиращ като в предходните периоди на годината. За осемте месеца са продадени 250 мотоциклета, докато за същия период на 2005 г. те са били 309. Лидер на пазара в този сегмент е Ямаха с 83 продадени бройки.


Виц на деня - 7 декември
Мачовете по ТВ днес (7 декември)
Времето във Варна на 7 декември
Честваме паметта на свети Амвросий Медиолански
Мощно земетресение между Аляска и Канада
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Япония е изправена пред криза, свързана с деменцията
Почти 50% подкрепа за предложението за ограничаване на населението в Швейцария
Българският пазар е твърде малък за четири платформи за доставки на храна
Песков: Посланията в стратегията на Тръмп за САЩ контрастират с подходите на Байдън
Какво представлява диетата „планк“ – една от най-популярните рестриктивни диети