„Интернет е най-перспективната медия и през следващите години тя постепенно ще измести останалите, както се случва в западния свят“, каза по време на презентация за профила и развитието на българските потребители през 2007 г. Стоян Михайлов от агенцията за социологически и пазарни проучвания Синовейт България.
По думите му българите ползват интернет предимно с цел търсене на информация, включително четене на новини, след това за ползване на e-mail и комуникации и за чат, а ползването на интернет с цел сваляне на музика и филми намалява.
Проникването на интернет в домакинствата нараства изключително бързо, като за втората половина на 2007 г. 36% от домакинствата имат интернет спрямо 31% за първата, сочат данните на агенцията.
Прави впечатление, че от агенцията отчитат известно намаление на проникването на кабелна телевизия сред населението през втората половина на годината – 72 на сто спрямо 75 на сто през първата. „Отдаваме го отчасти на разширяване на влиянието на интернет телевизията“, коментира Михайлов.
„Почти сме достигнали точката на насищане при потреблението на мобилните телефони, като през второто полугодие на 2007 г. няма ръст спрямо първото. Фиксираният телефон губи позиции, като това е тенденция в цяла Европа, но при нас процесът е по-бърз“, каза Михайлов. За периода януари – юни 2007 г. проникването на фиксираната телефония е било 62%, а през второто полугодие този дял е намалял до 56,8%, сочат данните на Синовейт.
При разпределението на разходите на българите водещи остават тези за храни и напитки, макар и делът им да е намалял значително за последните 10 години. Към момента той формира между 35 и 36% от общите, докато в Западна Европа е под 20 на сто.
Същевременно расте значението на неща, които преди години изобщо отсъстваха от портфейла на българина, каквито са пътуванията, по-големи разходи за образование, за застраховки, посочи Михайлов.
Разходите за мобилен телефон се оказват немалка част от общите – 4,8%.
Що се отнася до притежанията на българите, прави впечатление, че слабо намалява делът на домакинствата, които притежават жилище (от 89,7% за първото полугодие до 88,4% за второто). Понижава се и делът на тези с втори дом – от 10,9% на 8,9%. „Подозирам, че заради поскъпването на имотите у нас част от хората са започнали да продават имотите си“, коментира тези данни Михайлов.
„В страната приключи или е близо до своя край процесът на подмяна на най-старите автомобили“, добави той. За 2007 г. 55% от домакинствата притежават автомобил.
Увеличава се делът на тези, които притежават дебитни карти (41,1% за второто полугодие) и кредитни карти (15%), сочат данните.
Бързо нараства присъствието на домашния компютър – 39% от домакинствата разполагат с компютър през второто шестмесечие спрямо 36,5% през първото, което кореспондира на бързото навлизане на интернет. Преносим компютър имат 3,9 на сто домакинствата спрямо 2,8% през първото шестмесечие на 2007 г.


Как ще подаваме данъчни декларации след приемане на еврото?
Умеров: Постигнахме реален напредък по време на разговорите в Берлин
Нов астероид и мистериозен обект приближават Земята през декември 2025
Броят на левовете в обращение намалява
Башар Асад живее в „луксозно изгнание“ в Москва
На мен няма да ми се случи: Под 10% от имотите в България са застраховани
Макрон рискува да погребе завинаги споразумението с Меркосур
Дебатът на пазара на облигации за курса на Фед през 2026 г. набира скорост
Руският петрол се продава с "най-голяма" отстъпка в Китай след санкциите
ЕС: Китай започва издаване на общи лицензи за редкоземни елементи
Кой печели и кой губи на българския пазар през 2025
Шофьорка обърка педалите и скочи в пълен с хора басейн
Jeep Wrangler получи специална версия
Как Tesla печели невидимата война срещу шума
Пет коли, в които да инвестирате догодина
Как американската товарна жп индустрия стана по-мръсна от въглищните електроцентрали
Тимъти Шаламе и Кайли Дженър си взимали почивка, но още са заедно
Младите гърци вече няма да могат да се укриват от военна служба