Продажбите на дребно в САЩ са нараснали значително през март поради скока в покупките на автомобили и други стоки като електроника, което предполага, че потребителите се стремят да изпреварят наложените впоследствие мита, съобщава Bloomberg.
Стойността на покупките на дребно, некоригирана спрямо инфлацията, се е увеличила с 1,4%, като това е най-големият ръст от над две години, показват данни на Министерството на търговията в сряда.
С изключение на автомобилите, продажбите са се покачили с 0,5%.
Напредъкът предполага, че потребителите са бързали да купуват коли преди налагането на 25% налози върху вноса на превозни средства от президента Доналд Тръмп, като митата върху частите трябва да влязат в сила не по-късно от 3 май. Очаква се това да повиши цените на новите коли с хиляди долари, въпреки че Тръмп проучва възможни временни изключения .
Общото увеличение на продажбите на дребно в САЩ е широко, като 11 от 13-те категории в доклада бележат повишения. Продажбите на строителни материали, спортни стоки и електроника също са се повишили. Много от тези продукти се произвеждат в Китай и сега са изправени пред 145% мита.
Макар вносителите да са тези, които плащат по-високите мита, те в крайна сметка прехвърлят поне част от тези допълнителни разходи върху потребителите - дори ако преходът може да отнеме няколко месеца.
Компании като Ford Motor Co. и Walmart Inc. искат да помогнат на потребителите, като се опитват да компенсират някои от допълнителните разходи, които ще изядат маржовете им. Все пак редица компании като групата за луксозни стоки LVMH и пивоварната Constellation Brands Inc. като цяло са недоволни относно перспективите и са предпазливи по отношение на това как ще реагират потребителите.