Светът все още се нуждае от руския петрол, коментира изпълнителният директор на Международната агенция за енергетика (МАЕ) Фатих Бирол, цитиран от Ройтерс. В изказване по време на Сингапурската енергийна седмица той коментира готвения таван на цената на руския петрол и определи намаления добив на петрол от страна на ОПЕК+ като "рисков ход" на фона на очакваната рецесия в много държави.
Според него освобождаване на още стратегически запаси, за да се балансира пазарът на петрол, в момента не е на дневен ред, допълва Bloomberg.
Страните от Г-7 се разбраха да наложат лимит на цената на руския петрол, но детайлите все още се уточняват. Очакванията са ограниченията да бъдат въведени от началото на декември. ЕС също одобри подобна стъпка в осмия пакет със санкции срещу Русия, изготвен в отговор на анексирането на четири украински провинции. В допълнение през май страните от общността въведоха петролно ембарго, макар и с някои изключения - например за доставките за Унгария и България.
Целта на тези ограничения е да бъдат намалени приходите в руския бюджет от продажбата на петрол - средства, с които Кремъл финансира своите военни действия в Украйна. Тази политика има известен успех - два месеца преди петролното ембарго да влезе в сила страните от ЕС са намалили наполовина вноса на руски петрол. По данни на МАЕ, цитирайки руските власти, приходите от продажбата на петрол през септември са намалели с 3,2 млрд. долара до 15,3 млрд. долара.
И в момента цената на руския сорт "Уралс" е под нивото на останалите водещи сортове на пазара. Руският петрол се търгува при цена от около 72 долара за барел спрямо над 93 долара за барел за европейския Брент. С тази отстъпка Москва успява да насочва петрола, който не е желан от западните компании, на изток. Основните купувачи, на които Русия разчита в последните месеци, са Китай и Индия, а от есента и Турция.


Спешни медици спасиха трима пациенти от клинична смърт във Варна
Промяна в маршрута на три линии заради катастрофа във Варна
Обрат: Управляващите в оставка искат да гласуват редовния бюджет, а не удължения
„Фрапорт Туин Стар“ и IAAC подписаха дългосрочно партньорство за развитие на рекламната дейност на летищата Варна и Бургас
БСП обяви пред президента дали ще участва в разговори за правителство в този парламент
Атаките към изкуствения интелект ще бъдат тенденцията на 2026 г.
Китайският внос и американските мита удрят българската металургия
Amazon води преговори за инвестиция от над 10 милиарда долара в OpenAI
Яни Лозанов: Пробивът в AI ще дойде от математиката, не от чиповете
Warner Bros. смята да отхвърли офертата на Paramount
Япония налага данък на електромобилите в зависимост от теглото
Защо някои двигатели имат двойно впръскване на гориво
Край на евтините коли от Китай – Пекин иска ново споразумение с Европа
10 дизелови седана, които са по-успешни от бензиновите си аналози
Mercedes показа най-бляскавия Unimog в историята
Брокери: Цените на имотите ще нараснат с 8-10% през 2026 г.
Пощенска банка и туристическа агенция "Бохемия" поставят клиента в центъра на нов тип първокласно преживяване
ИТН при Радев: Не е разумно да се търси преконфигуриране ВИДЕО / СНИМКИ
51-годишен шофьор е загинал при катастрофа в Аксаково
преди 3 години Според мен всички се адаптираха към нови производствени механизми. Предвид реализираните алтернативни доставчици на природен газ и справянето с кризата, смятам, че всички можем да постигнем енергийна независимост от руския гигант, същото важи и за петрола, всичко е въпрос на време. отговор Сигнализирай за неуместен коментар