Страните от Близкия изток и Северна Африка вероятно са най-перспективните нови купувачи на руския дизел, пише Ройтерс. Източници на агенцията разказват, че горивото например не е желано в Индия, макар че страната купува все по-големи количества петролни продукти като нафта и други по-нискокачествени горива.
Причината е цената - руските петролни продукти се продават при таван от 45 долара за барел, което е изгодно за индийския пазар. Но таванът за дизела е 100 долара, добавяйки към тях разходите за преноса и митата, цената се доближава до тази на борсите в Азия - около 110 долара за барел дизел.
Индия произвежда дизел в достатъчни количества, за да задоволи нуждите на вътрешния си пазар, включително и с руски петрол, който купува с добра отстъпка. Логиката с покупката на руския дизел би била реекспорт, но цената е такава, че това не е икономически изгодно, коментират търговци пред Ройтерс.
По отношение на нафтата ситуацията е по-различна - произведената в Сингапур суровина е с цена от 80 долара за барел, допълва агенцията, цитирайки данни от търговията на пазара във вторник (14 февруари).
При това положение компанията Reliance Industries, която е собственик на най-голямата рафинерия в света, е увеличила вноса на нафта от Русия до почти 222 хил. тона през февруари, според данни на Refinitiv. Компанията е започнала да купува този продукт още през септември, а през януари вносът достигна 217 хил. тона.
В момента Reliance е най-големият купувач на петролни продукти от Русия в Индия и се очаква вносът да продължи да расте, коментират още източници на Ройтерс.
Две държавни индийски рафинерии - Bharat Petroleum и Indian Oil, също анализират опции да купуват руска нафта, но още не са направили запитване за оферти. Източник от компаниите потвърждават за интереса, особено ако има отстъпки в цената.
По данни на търговци и на Refinitiv след 5 февруари, когато влезе в сила забраната за внос на руски горива в ЕС, Русия пренасочва износа на дизел и към Африка (Тунис, Мароко, Алжир, Гана и Того), към Саудитска Арабия, Оман и Турция, както и към Бразилия. Анализатори коментират, че най-печеливша при тази ситуация е корабната индустрия, която се възползва от удължените маршрути и по-високите такси за преноса.


През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Ограничават движението на автомобили във Варна през почивните дни заради два мача
Фратрия завърши годината с победа
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
САЩ: Европа рискува да бъде заличена, ако не се промени
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Провериха критични участъци при водосбора на река Струма и река Конска
НА ЖИВО: Теглят жребия за Мондиал 2026
Каква е тайната на дълголетието на Дик Ван Дайк?
Кийт Ърбан съжалява за развода си с Никол Кидман – чувства, че е сгрешил
Излезе на бял свят бижуто с форма на яйце на Фаберже, глътнато от крадец