В края на миналата седмица един от санкционираните танкери на Русия достави 100 хил. тона петрол в Сирия, пише Ройтерс, като се позовава на съобщения на местни медии. Това е първата пратка с петрол, добит от руските полета в Арктика, за Сирия и беше доставена броени дни след танкер с петролни продукти, който Русия прати към страната за първи път от десетилетия.
Според данните, цитирани от Ройтерс, още един танкер от "сенчестия флот", натоварен с руски петрол, се е отправил към Сирия и вероятно ще пристигне във вторник (25 март).
Москва се опитва да намери пазар на своя петрол и петролни продукти, след като САЩ не удължиха преходния период на най-тежките енергийни санкции, които въведе администрацията на Джо Байдън в началото на януари. Тогава в списъка със санкции попаднаха "Газпром Нефт" и стотици танкери, използвани от Русия, и беше включена "Газпромбанк" в черния списък на банките, които нямат достъп до американската банкова система.
Сирия спря да купува ирански петрол в края на 2024 година и опитва да увеличи собствения си добив, припомня Ройтерс. Докато това се случи обаче, страната търси алтернативи на иранските доставки, които също са под санкции.
Въпреки очакванията за смекчаване на тона ограниченията на Запада все още стоят пред износа на петрол, който е един от основните източници на средства за руския бюджет. Преди дни Германия иззе танкер от "сенчестия флот" със 100 хил. тона руски петрол, аварирал край бреговете на о. Рюген. Der Spiegel отбеляза, че това е "рядко силен" ход от страна на Берлин, който показва, че страната "няма да си затваря очите" пред нарушенията в Балтийско море.
Германското издание коментира още, че сега германските власти анализират начините за безопасно изпомпване на петрола, както и какво да правят с кораба.
След началото на войната в Украйна Западът въведе редица санкции срещу Русия и петролния сектор в опит да намалят средствата, които Москва получава и използва за финансиране на бойните действия. Първоначално те имаха ефект, но след това Русия намери начин да ги заобиколи - основно чрез флотилия от стари танкер,и често плаващи на ръба на правилата (с изключени транспондери) или претоварващи петрол в открити води, което крие екологични рискове.


Коледната трапеза ни струва два пъти по-скъпо от миналата година
Пускат с вертолет провизии за екипажа на блокирания танкер край Ахтопол
SENSHI 29: Зрелищни нокаути, драматични обрати и силни български победи във Варна
Тийнейджърка скочи от блок в Пловдив
Танкерът "Кайрос" остава блокиран край Ахтопол трети ден
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Гуцанов: Социалните разходи и придобивки за хората се запазват
Защо аутизмът не трябва да се третира като самостоятелно състояние?
Букурещ гласува в кметската надпревара
САЩ: Гърция е ключов стълб в стратегията на Тръмп