С нарастващия скептицизъм около Зелената сделка най-вероятно тя ще бъде предефинирана и представена по друг начин в Европа. Политиките в нея могат да станат по-амбициозни, но фокусът ще се измести върху конкуренцията със САЩ и Китай по отношение на зелените технологии и декарбонизацията. Ще има предефиниране на комуникацията за Зелената сделка. Това коментира Юлиан Попов, бивш министър на околната среда и водите, в предаването "Светът е бизнес" по Bloomberg TV Bulgaria.
В края на юли България ще бъде домакин на междуправителствения панел по климатичните промени IPCC, който представлява научните общности на всички държави. Очакват се делегации от над 150 държави, като ще бъдат изготвени доклади на база научни изследвания от цял свят и представени на тазгодишния COP, където се обсъждат глобално политиките, свързани с климата, поясни Попов.
С насъбраното недоволство около Зелената сделка гостът смята, че тя ще бъде предефинирана. Той допълни, че пакетът обхваща политики във всеки сегмент на икономиката и очаква да стане по-амбициозен, но ще бъде представен по различен начин. Фокусът на Зелената сделка по-скоро ще се измести към конкуренцията със САЩ и Китай по отношение на зелените технологии и декарбонизацията.
САЩ и Китай също имат подобни дългосрочни стратегии, но ги назовават по различен начин. В САЩ това е Законът за намаляване на инфлацията, обърна внимание събеседникът.
Екстремните климатични явления, на които ставаме свидетели, ни напомнят за нуждата от работа в тази посока. Гостът смята, че конференции като IPCC и COP са изключително полезни за подтикване на правителствата към декарбонизация. Също така зелената идея е задвижвана и от конкуренцията между технологичните компании, които работят в тази посока.
У нас има нужда от стратегия и политика за ограничаване на вноса на стари автомобили с оглед на това, че България има един от най-старите автомобилни паркове в ЕС. Гостът разкри, че и често нелегалното продаване на автомобили за скрап е голям проблем пред страната ни. „Много е важно какво ще направят общините. Ако общините наложат много стриктни мерки в центъра на всеки град, да не се допуска определен тип автомобили. Те биха могли да извършват много добра работа, като просто забранят в центъра на градовете да се движат стари автомобили, и ако дадат възможност в някакви маршрути да се движат само електрически автомобили, това ще даде един тласък. Аз съм убеден, че скоро ще видим една нова вълна на електромобилност, която ще ни залее“, посочи бившият министър.
Вижте целия коментар във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.


Правителство, синдикати и работодатели постигнаха съгласие по новия Бюджет 2026
Какво ще бъде времето в събота?
Полицията във Варна излезе с мерки за спокойни студентски празници
"Спартак" пусна билетите за мача с "Левски"
Трима се озоваха в арестите във Варна и региона заради наркотици
Търговските вериги инвестират в устойчивост и адаптация към еврото
Airbus обещават да се справят с проблемите
Airbus намалиха целите си за доставка до края на 2025г
Патерсън: Рискът от заразяване при биткойн не е изчезнал
Над 500% поскъпване за ден: Китай извади нов конкурент на Nvidia
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Надеждност на пътя – как да изберете правилните носачи за своя автомобил
Бурята „Байрън“ парализира Гърция с наводнения и затваряне на училища ВИДЕО
Леденият парк на София тази зима ще бъде с още по-голяма площ
Борисов вече и в TikTok, надява се Бюджет 2026 да се внесе скоро ВИДЕО
Разбраха се: Тристранката постигна съгласие по Бюджет 2026
преди 1 година екстра си е зелената сделка , нищо няма да се преразглежда откъм намаляване на критериите ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар