IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Служебният министър на туризма работи по създаване на бранд "България"

Летният сезон е с 20% по-слаб от 2019 г., но с над 50% по-силен от миналата година, каза министърът на туризма

10:43 | 24.08.22 г.
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Pixabay
Снимка: Pixabay

За българския туризъм е важно да се говори положително и да се рекламира много повече и за много повече пари пред света. Това каза по Нова телевизия служебният министър на туризма Илин Димитров. Според него основен проблем на страната ни е, че няма изграден бранд в туризма, а причината е нищожният бюджет за реклама.

Един от приоритетите на министъра е да се работи по създаване на бранд "България".

Той посочи, че в момента бюджетът на министерството на туризма за реклама е 0,02% от брутния вътрешен продукт, а би трябвало да стигне поне 1% от БВП, за да се изгради имидж чрез реклами.

Според него България предлага добър туристически продукт, но той не е разпознаваем пред света.

„Нашият облик пред света е две стотни от процента БВП. Аз бих гонил 1% от БВП, за да можем да изградим един добър имидж на страната ни и една чудесна маркетингова стратегия, защото това продава – как изглежда страната навън”, каза служебният министър на туризма.

По думите му е много важно за туризма да се говори положително и с фокус върху няколко дадености. "България е място, което трябва да акцентира върху 6-7 ключови думи – чистота, природа, слънце, море, СПА, винен, културен туризъм", смята Димитров.

Ето защо в приоритетите на министъра е да се работи по създаване на бранд "България".

"Бранд "България" и начинът, по който говорим, показва на света какво предлагаме. Не можем да си позволим да нямаме бранд, а ние нямаме", каза е той.

Относно летния туристически сезон Илин Димитров посочи, че до момента летният сезон е с почти 20% по-слаб от 2019 г., но с над 50% по-силен от миналата година. "По-големият брой туристи не значи по-високи печалби, защото инфлацията ги изяжда, като тя намалява и качеството на продукта", каза Димитров.

Към момента спрямо миналата година запазваме броя български туристи, но са регистрирани 3,5 милиона пътувания на българи извън страната, главно в Турция и Гърция, уточни той.

На въпрос за парите към хотелиерите, приютили украинските бежанци, министърът съобщи, че до края на тази седмица ще се изчистят 99% от забавените плащания в първата част на програмата, а ще ги преведат следващата. Отново тази седмица трябва да се реши и как ще продължи програмата.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:49 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Туризъм виж още

Коментари

Финанси виж още