IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

К. Занков: Нискотарифните авиокомпании имат основен принос за ръста на туризма в България

Проблемът с липсата на персонал засяга, както авиокомпаниите, така и летищата, туроператорите и хотелиерите, изтъква експертът

13:45 | 22.01.23 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Нито министерството на туризма, нито някоя друга организация не е направила за българския туризъм толкова много, колкото нискобюджетните авиокомпании, летейки към София, Варна и Пловдив, заяви в ефира на Bloomberg TV Bulgaria, в предаването "Клуб Investor". Константин Занков от Института за анализи и оценки в туризма.

Според Занков именно тези авиокомпании са успели да доведат в България много туристи, като тук не става въпрос само за цена, а и за удобни и бързи връзки – „всеки ден имаш бързи полети на добра цена до основни европейски столици“.

„И българите пътуват, и чужденците идват към България. Това направи много и ще прави много и в бъдеще, въпреки че авиокомпаниите в момента изживяват трудни времена“, изтъква Занков.

По думите му проблемът с липсата на персонал засяга, както авиокомпаниите, така и летищата, туроператорите и хотелиерите.

"Привилегията на евтиното пътуване с авиокомпании няма да спре, но ще трябва да се правят атрактивни туристически пакети, за да се предизвиква все повече и повече интерес у хората", изтъква гостът.

Летният сезон е най-голямото перо в българския туристически бизнес на този етап, потвърди Занков. "Определено очакваме по-добър сезон от предишните две години, това може да се каже със сигурност", но през летния сезон все още не сме стигнали нивата от 2019 г.

"Но зимният сезон в ски курортите (не за всички форми на туризъм), ще надмине дори и 2019 г. Летният сезон се очаква да бъде добър, пролетният също. Надяваме се на различни форми на туризъм - балнео, спа и уелнес, културно-познавателен туризъм, както и на морските хотели", смята Занков.

Според него проблемът на морските хотели е, че те се пълнят активно през високия сезон. Крилата на сезона са празни. „Нямаме политика да пълним хотелите през май, началото на юни, септември, а защо не и октомври“, посочва Занков.

Целия разговор може да намерите на сайта на Bloomberg TV Bulgaria.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:06 | 22.01.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Туризъм виж още

Коментари

Финанси виж още