IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Защо българските пасажери се ориентираха към пътувания през уикенда и есенни почивки

Водещите дестинации все още са по-кратките разстояния из Европа, но се засилва интересът към Китай и Тайланд, посочи Клаудия Точила от ITH Group

22:00 | 05.03.25 г.
Снимка: Pixabay
Снимка: Pixabay

Водещите дестинации в пътуванията на българите все още са по-кратките разстояния из Европа, но се засилва интересът към Китай и Тайланд. Този коментар направи Клаудия Точила, маркетинг ръководител на ITH Group, в предаването "В развитие" на Bloomberg TV Bulgaria.

Тя съобщи, че през миналата година тенденциите на българския пазар са били насочени към завръщането на кратките почивки в градове и изместването на дългите отпуски през есенния сезон. В платформата GoVola, която е под шапката на ITH Group, броят на продадените самолетни билети сред българските потребители регистрира ръст от 49% за 2024 г. спрямо 2023 г. „Компанията все още се разраства на българския пазар, което ѝ позволява да представя такива ръстове. Достъпните цени на билетите през втората част на миналата година са допринесли за увеличение на резервациите“, посочи експертът.

Точила обясни, че билетите са поевтинели с близо 20% през втората половина на 2024 г., повлияни от конкуренцията между различните авиокомпании и промяната в политиките им. Тя очаква през тази година да има стабилизиране на цените, като предположи, че търсенето ще е по-голямо и нискотарифните авиокомпании ще отварят нови маршрути.

„Маршрутите, които се предлагат на българските клиенти, са сходни с тези на другите страни в региона“, отбеляза Клаудия Точила и обясни, че GoVola има система, чрез която прави комбинация от полети, като така представя на клиентите възможност за пътуване до всяка желана точка на света.

По думите ѝ, авиационният сектор имаше по-ниска стойност на операциите, защото през пандемията от Covid-19 оптимизира разходите си, промени част от политиките си и повиши приходите си. Тя обаче заяви, че поведението на пътуващите вероятно е променило и е допринесло за разширяването на присъствието на нискотарифните компании в региона. Клаудия Точила напомни, че в някои страни има дори и държавни стимули и даде пример с Албания, която осигурява по-ниски цени за пътувания с цел развитие на туризма.

Какви са плановете за разрастване на ITH Group? С колко е нараснал трафикът на авиационния сектор в света? Възстанови ли се авиационният сектор от пандемията и все още ли има проблем с наемането на кадри? Ще окаже ли геополитическото напрежение през тази година влияние на пътуванията в региона на Централна и Източна Европа? Защо румънците отиват на почивка в Албания?

Целия коментар гледайте във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването "В развитие" може да гледате тук.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:59 | 05.03.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Туризъм виж още

Коментари

Финанси виж още