Започва процедурата за отчуждаване на последния участък от автомагистрала "Европа". Това е участъкът от София до Сливница, част от магистрала "Европа", който свързва София с ГКПП „Калотина“.
Това съобщи на брифинг след заседанието на Министерския съвет регионалният министър Иван Шишков.
Министърът посочи, че участъкът от Сливница до Драгоман вече е изграден, а отсечката от Драгоман до граничния пункт "Калотина" се очаква да бъде въведена в експлоатация до два месеца.
Иван Шишков припомни, че в края на миналата година е одобрен подробният устройствен план за участъка на магистрала "Европа" от София до Сливница. "Следващото действие е да започнем процедурата за отчуждаване, за да можем да построим и последния участък“, каза той. И изрази надежда до няколко месеца да започне строителството на последния участък на магистралата.
"Днес направихме още една стъпка за недостроената магистрала "Европа". Трябват ни подробни планове, разрешително за строеж. Надявам се до няколко месеца ще стартира строителството и на последния участък“, посочи регионалният министър.
Министърът припомни, че крайният срок за построяването на магистралата беше краят на тази година и той няма да бъде спазен, но е изключително важно да бъдат построени 50% от този участък, за да не бъде загубено европейското финансиране.
Шишков каза, че се работи интензивно, за да не се загубят евросредства. Според него днешното решение е изключително важно за „спасяването на магистралата и за спасяването на тези пари, които в противен случай държавата щеше да загуби“. „Не мога да кажа колко точно са те, защото са по оперативна програма, която не е в МРРБ", уточни регионалнит министър.
Европейската комисия (ЕК) преди две седмици одобри 183 млн. евро за изграждане на малко над 33 км от магистрала „Европа“. Проектът се финансира по Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г.
Магистралата има проектна скорост от 110 км/ч. Пътят е широк 27 м., с две ленти във всяка посока на движение.
Трасето на АМ "Европа" е част от основната трансевропейска транспортна мрежа и е важна връзка с Ориент/Източно-Средиземноморския коридор.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?
преди 2 години До: dobaЧерно Море при най-оптимистичния вариант, ще започне да се строи след 3 години и ще се завърши след 8. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години А АМ Черно Море - кога ?.. отговор Сигнализирай за неуместен коментар