Започва процедурата за отчуждаване на последния участък от автомагистрала "Европа". Това е участъкът от София до Сливница, част от магистрала "Европа", който свързва София с ГКПП „Калотина“.
Това съобщи на брифинг след заседанието на Министерския съвет регионалният министър Иван Шишков.
Министърът посочи, че участъкът от Сливница до Драгоман вече е изграден, а отсечката от Драгоман до граничния пункт "Калотина" се очаква да бъде въведена в експлоатация до два месеца.
Иван Шишков припомни, че в края на миналата година е одобрен подробният устройствен план за участъка на магистрала "Европа" от София до Сливница. "Следващото действие е да започнем процедурата за отчуждаване, за да можем да построим и последния участък“, каза той. И изрази надежда до няколко месеца да започне строителството на последния участък на магистралата.
"Днес направихме още една стъпка за недостроената магистрала "Европа". Трябват ни подробни планове, разрешително за строеж. Надявам се до няколко месеца ще стартира строителството и на последния участък“, посочи регионалният министър.
Министърът припомни, че крайният срок за построяването на магистралата беше краят на тази година и той няма да бъде спазен, но е изключително важно да бъдат построени 50% от този участък, за да не бъде загубено европейското финансиране.
Шишков каза, че се работи интензивно, за да не се загубят евросредства. Според него днешното решение е изключително важно за „спасяването на магистралата и за спасяването на тези пари, които в противен случай държавата щеше да загуби“. „Не мога да кажа колко точно са те, защото са по оперативна програма, която не е в МРРБ", уточни регионалнит министър.
Европейската комисия (ЕК) преди две седмици одобри 183 млн. евро за изграждане на малко над 33 км от магистрала „Европа“. Проектът се финансира по Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г.
Магистралата има проектна скорост от 110 км/ч. Пътят е широк 27 м., с две ленти във всяка посока на движение.
Трасето на АМ "Европа" е част от основната трансевропейска транспортна мрежа и е важна връзка с Ориент/Източно-Средиземноморския коридор.


Тийнейджърка скочи от блок в Пловдив
Танкерът "Кайрос" остава блокиран край Ахтопол трети ден
Отбелязваме 116 години от рождението на Никола Вапцаров
Букурещ избира кмет
Курортите вече са пълни за 8 декември
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Военните завзеха властта в Бенин
Келлог: Мирното споразумение за Украйна е много близо
Наталия Киселова: Улицата не може да замени парламентарната трибуна
Сръбският премиер: Няма да има недостиг, енергийната ситуация в Сърбия е под контрол
Тревожен сигнал: хранителната сигурност в България не е обезпечена
преди 2 години До: dobaЧерно Море при най-оптимистичния вариант, ще започне да се строи след 3 години и ще се завърши след 8. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години А АМ Черно Море - кога ?.. отговор Сигнализирай за неуместен коментар