Производителят на самолети Airbus се съобразява с продължаващия недостиг на части. Конкурентът на Boeing си постави за цел през тази година да бъдат доставени 720 самолета - толкова, колкото е трябвало да бъдат предадени на клиентите и през 2022 г. Той също така заяви, че няма да разшири производството си толкова, колкото обеща наскоро.
„Коригираме производството си така, че да съответства на доставките", заяви ръководителят на Airbus Гийом Фори. По думите му месечното производство на 65 самолета A320neo вече не се предвижда до края на 2024 г., а на 75 до 2026 г. - преди това се говореше за „средата на десетилетието". От друга страна, най-големият производител на самолети в света иска да увеличи намаленото производство на своите широкофюзелажни самолети.
Индустрията се бори с последиците от пандемията. При първите спирания на производството доставчиците, особено от САЩ, освободиха персонал, който сега е крайно недостатъчен. Цитиран от Ройтерс, Фори говори за „неблагоприятна бизнес среда, която пречи на веригата за доставки да се възстанови толкова бързо, колкото очаквахме".
А през 2022 г. Airbus е доставил 661 самолета, което е далеч по-малко от първоначално планираните 720. Миналата година Airbus на няколко пъти намали целта си за доставка.
По отношение на приходите най-големият производител на самолети в света се възползва от силния долар: Приходите се увеличиха с 13% до 58,8 млрд. евро през 2022 г., което е малко повече от очакваното. Коригираната оперативна печалба се подобри с 16% до 5,6 млрд. евро, също благодарение и на положителните ефекти от пенсионните плащания, надхвърляйки средните очаквания на експертите. За 2023 г. Airbus прогнозира по-нататъшно увеличение на оперативната печалба до шест милиарда евро.
Междувременно търсенето на нов главен финансов директор приключи: концернът е намерил такъв в производителя на пластмаси Covestro. Томас Тьопфер, главен финансов директор на Covestro от 2018 г., ще се присъедини към производителя на самолети на 1 септември.
Той наследява Доминик Асам, който напуска Airbus на 3 март след почти четири години работа, като той ще премине в софтуерната компания SAP. Междувременно позицията ще се поеме от Ксавие Тарди, главен финансов директор на дъщерното дружество за отбрана и космонавтика Airbus Defence & Space, до встъпването в длъжност на Тьопфер.


По 4987 евро от БВП се пада на човек от населението
НСИ: Работещите българи са 3, 726 млн. души
Осем пострадали при тежка катастрофа край Абланица
Борисов: Помолих Теменужка Петкова да махне от бюджета това, което искаха бизнесът и синдикатите
Желязков: Тази година България има два пъти по-висок икономически растеж от средния за Европа
Airbus е на 133 самолета от годишната си цел
Gol.bg празнува: 20 години истинска спортна журналистика
Признаването на руската окупация ще отключи вълни от насилие далеч отвъд Украйна
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Пиян младеж предизвика катастрофа с двама пострадали
Варненски пожарникари с календар като Victoria's Secret
Вълнуващи празнични предложения от А1: Премиум смартчасовници с до 600 лв. отстъпка
Желязков: Мораториумът за износ на дизел скоро може да отпадне, НС да реши за отмяната
Ватиканът обяви, че жените не могат да стават дякони