Регионалният министър в четвъртък заяви, че сезира ДАНС за липсващи софтуерни кодове в тол системата, тъй като това не позволява агенцията да има проследяемост и контрол върху нея, така че да може да събира дължимите тол такси. Стъпката се препокрива с искането на превозвачите да се следи отчетността на парите от тол такси.
"От години настоявахме за пълен одит, това нещо и в момента се случва. Ние твърдяхме, че има проблеми с начина, по който беше изградена и прехвърлена собствеността на Агенция "Пътна инфраструктура". Имаше забавяне в самото приложение и това е силно притеснително, защото държавата не може да проследи отчетността на парите, които трябва да събере. Министерството на регионалното развитие и АПИ са в невъзможност да следят това нещо", коментира в Bulgaria ON AIR изпълнителният директор на Камарата на автомобилните превозвачи Димитър Димитров.
Той обърна внимание на големия брой нарушения, които възникват по време на използването на републиканската пътна мрежа. „Начисляват се такси на превозвачите, не биват допуснати извън пределите на държавата и биват глобявани, че не подаваме тол декларации“, поясни Димитров и потвърди, че е невъзможно шофьорите да не го правят и затова са поискали одит и преразглеждане на въпросните нарушения.
Правителството публикува окончателния вариант на проекта си за отстъпки при тол таксите за превозвачи, които са изминали по-голямо разстояние по пътищата на България. Отстъпка от 50% ще получават собствениците на камиони и автобуси, които изминават над 6 хиляди километра у нас, независимо дали са с българска регистрация. Анализите показват, че такова намаление ще има не за всички, а едва за 5% от превозвачите.
Изпълнителният директор на Камарата на автомобилните превозвачи е категоричен, че големите компании няма да бъдат облагодетелствани от отстъпките, тъй като тя е на камион.
"Можеш да имаш сто камиона, които минават 600 км. При тази ситуация няма отстъпка. Много от големите компании не возят в страната, а в съседни страни. Те няма да могат да се възползват от тези отстъпки. Ще се възползват тези, които оперират вътре в страната. Ние имахме предложение – преразглеждане на обхвата. Ние сме единствената държава в ЕС, в която цялата второкласна пътна мрежа се толува. С тези отстъпки се опитваме да оправим тази каша", е мнението на Димитър Димитров.
Той напомни, че 41 млн. лв. ще трябва да бъдат върнати на превозвачите за тази година и 41 млн. лв. по-малко ще получи хазната заради тази отстъпка.
"В момента е транспортен хаос в Северозападна България. Между София и Монтана се пътува пет часа и тежкотоварният трафик минава през населени места. Цената, която е заложена, не отговаря на качеството на пътя. Нека да видим колко стотици милиони държавата губи по програма "Транспорт и транспортна инфраструктура", нека да видим всички нарушения по пътя, нека се обърнем и към акциза на горивата преди години", настоява Димитров и се надява на промени след общественото обсъждане на проекта на Тарифата за таксите, които се събират за преминаване и ползване на републиканската пътна мрежа.
Какви са грешките при ползването на тол системата? По какъв начин е засегнат бизнесът след като качеството на пътищата не отговарят на цената, която се плаща за тях?
Гледайте още видеа в сайта на Bulgaria ON AIR.


Тийнейджърка скочи от блок в Пловдив
Танкерът "Кайрос" остава блокиран край Ахтопол трети ден
Отбелязваме 116 години от рождението на Никола Вапцаров
Букурещ избира кмет
Курортите вече са пълни за 8 декември
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Военните завзеха властта в Бенин
Келлог: Мирното споразумение за Украйна е много близо
Наталия Киселова: Улицата не може да замени парламентарната трибуна
Сръбският премиер: Няма да има недостиг, енергийната ситуация в Сърбия е под контрол
Тревожен сигнал: хранителната сигурност в България не е обезпечена