След началото на конфликта в Близкия изток и неговата ескалация почти всички авиокомпании трябваше да пренаписват плановете си за това дали и как ще летят до този регион. Това каза Александър Богоявленски, пилот, автор и водещ на предаването "Авиошоу", в предаването „Бизнес старт“ по Bloomberg TV Bulgaria. Според него, ако напрежението ескалира още, или тези конфликти се задържат за по-дълго време, това ще се отрази върху остойностяването на пътуването и неминуемо всички тези разходи ще бъдат прехвърлени върху потребителите.
Активните военни действия в Близкия изток поставят под риск гражданския въздушен трафик. Затварянето на въздушните пространства на Израел, Сирия, Ирак и Иран затруднява маршрутирането на авиокомпаниите, особено след като най-голямото въздушно в пространство в света – на Русия, е затворено за западни авиокомпании вследствие на санкциите. Богоявленски уточни, че до този момент руското въздушно пространство се е заобикаляло точно през Близкия изток.
"Сега вече тази преориентация и премаршутиране на трафика става още по-сложна. В момента се редят пъзели, които в определен момент стават и невъзможни, защото тези въздушни пространства имат определен капацитет“, посочи той.
В отговор на ситуацията се търсят алтернативни коридори. Ключов е вече коридорът между Грузия и Азербайджан – между Русия и Близкия изток. Намират се и още алтернативи – Синайският полуостров, който дълго време е бил считан за опасна зона. Въпреки това капацитетът на контролно-навигационните служби в тези коридори също е ограничен и не може да се прекарат безкраен брой самолети през тях, допълни гостът.
Сред най-засегнати са базираните в Близкия изток компании като Qatar Airways, Emirates, Etihad, но и европейските превозвачи, които използват тези маршрути за полети към Азия. Всичко това води увеличение в разходите за гориво и времетраенето на полетите, което в крайна сметка ще се отрази на цените на билетите. А тези разходи могат да се увеличат, ако петролът премине 100 долара за барел. Събеседникът предвижда, че ако тенденцията се задържи, ще видим и горивни такси – нещо, което вече сме виждали при предишни кризи.
„Много е трудно този ребус да бъде подреден. Всички по някакъв начин са засегнати, но в крайна сметка авиокомпаниите прехвърлят проблема и върху пътуващите по отношение на цената и оскъпяването на полетите“, каза събеседникът.
Въпреки това Богоявленски казва, че ще се заобикалят тези конфликтни зони, докато не бъде намерено решение на проблема.
Вижте целия коментар във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?