IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

БДЖ въвежда мобилни устройства за издаване и валидиране на билети във влака

ЕК одобри допълнителна субсидия за частни жп оператори, за да поемат редовни линии, посочи транспортният министър Гроздан Караджов

17:08 | 25.07.25 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: БГНЕС/БДЖ
Снимка: БГНЕС/БДЖ

„БДЖ-Пътнически превози“ поетапно въвежда мобилни устройства за издаване на превозни документи на пътниците във влака и валидиране на вече издадените от от железопътни гари, спирки, както и онлайн. Това съобщи вицепремиерът и министър на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов от парламентарната трибуна, цитиран от БТА.

По думите му, по-голямата част от превозните служби вече са снабдени с мобилни устройства, с помощта на които издаването и проверката на превозни документи във влаковете е по-лесно, по-удобно и по-бързо.

Що се отнася до либерализацията на железопътния обществен транспорт в България, министърът припомни, че вече тече обществено обсъждане на реформата, като в него са се включили лицензирани оператори, профсъюзи, научните среди, неправителственият сектор и работещите в железниците.

„Конкуренция в България по закон е възможна от шест години насам. В същото време виждате, че няма нито един нов частен оператор, който да предлага на търговски принцип нови линии по определени дестинации. Европейската комисия, по предложения на нашата страна, в Плана за възстановяване и устойчивост е заложила допълнителна мярка – да се дадат и част от субсидираните сега сегменти на оператори, които биха желали да получат субсидия и да изпълняват и редовните линии“, посочи Караджов.

Според него с появата на частни оператори на пазара ще има възможност на търговски принцип те „да развиват нови линии, с нови подвижни състави, с нови услуги в тях“.

Министърът подчерта, че целта е да се подтикнат няколко оператора да започнат в по-малък регионален мащаб.

Караджов обясни, че заради безопасността в превозите на БДЖ през летния сезон се въвеждат т. нар. температурни ограничения в скоростта на някои влакове.

„Намаляват се значително скоростите заради т. нар. измятане на релсите при повишените температури. За бъде гарантирано безопасното състояние на железопътния транспорт при повишаването на температурата, според установените регламенти, в зависимост от типа на релсовия път, скоростта на движение се ограничава от 40 до 60 км/ч при достигане на критични температури“, обясни министърът.

Той посочи, че има и практика с боядисване на жп линиите отстрани в бял цвят с вар или фасаген, за да се намали температурата им.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 17:08 | 25.07.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Транспорт и инфраструктура виж още

Коментари

Финанси виж още