Много компании не са склонни да инвестират в стратегически значими минерали и проекти за енергиен преход поради несигурността относно потребителското търсене на електромобили и ангажимента на правителствата относно постигането на въглеродна неутралност, предупреждават пред Ройтерс представители на индустрията.
Светът ще се нуждае от все по-големи количества литий, кобалт и мед, за да може да се откаже изцяло от употребата на изкопаеми горива. През следващите няколко години този график обаче остава под въпрос, изтъкват индустриални играчи по време на Световния форум за минералите в Париж.
Както Европейският съюз (ЕС), така и 12 щата в САЩ се стремят да забранят продажбите на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене до 2035 г., но тези цели постепенно започват да срещат отпор.
„Мисля, че в момента има много големи съмнения, че това ще се случи“, казва на конференцията Матиас Мидрайх, бивш главен изпълнителен директор на белгийската група за рециклиране и батерийни материали Umicore. „Това прави много трудно инвестирането“, добавя той.
През май Мидрайх се оттегли от Umicore, която понижи прогнозата си за печалбата през 2024 г. поради слабите прогнози за търсенето на материали за батерии. Това се дължи на охлаждането на продажбите на електромобили в ЕС, които са спаднали с 12 на сто през май спрямо същия месец на 2023 г.
„Финансирането не беше голям проблем преди няколко години“, казва Стефан Мишел, президент на звеното за възобновяема енергия в TotalEnergies. „Все още можете да намерите капитал, но трябва да имате правилния проект“, добавя той.
TotalEnergies участва в съвместното предприятие за батерии ACC заедно с автомобилните производители Stellantis и Mercedes.
Мениджър на голяма европейска химическа група, която доставя материали за батерии, посочва, че много компании приемат, че ще има забавяне от около две години в енергийния преход, като прогнозите за 2030 г. сега се изместват към 2032 г.
„Това е мнението за момента, но може да се промени и да бъде по-различно, трудно е да се каже“, разкрива ръководителят пред Ройтерс, говорейки в условие на анонимност.
Друг представител на глобална компания, занимаваща се с материали за батерии, изтъква, че търсенето на значими материали в Китай и Азия остава стабилно за разлика от това в Европа и САЩ.
"Въпросът е къде да поставите своя нов капацитет. Трябва да сте много пъргави, пазарът се движи много бързо", подчертава той.


От днес изплащат последните пенсии в лева
Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и лека алуминиева рамка
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Земетресението с магнитуд 5,9 в Невада се оказа грешка на предупредителната система
От Полша: Агресията на Русия сега надмина тази на СССР през 70-те години на 20 век
Облачно ще е днес, ще вали в западната половина на страната
И в еврозоната - цените на жилищата у нас ще продължат да растат
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц