IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Преслава Петрова: Сред младите хора расте интересът към земеделието

Какви са традициите и иновациите в производството на храни в България, коментира съоснователят на Dimmy's Farm

14:48 | 05.05.25 г.
Снимка: Pixabay
Снимка: Pixabay

Има много примери на млади хора в България, които търсят връзката си със земята и са избягали от големите градове или от чужбина. Интересът към земеделието сред тях се засилва, посочи Преслава Петрова, съосновател на Dimmy's Farm, в предаването "Бизнес старт" на Bloomberg TV Bulgaria.

"Търсихме първоначално традиционното и оттам тръгнахме със сладката. Всички наши сладка са с 99% плодово съдържание, с цял плод", посочи тя.

Тя съобщи, че Dimmy's Farm има овощни насаждения край гр. Левски, като компанията е решила да затвори цикъла на производство, като прави сладка, сосове и сушени плодове.

Що се отнася до сладкото от плодове, компанията го прави по стари традиционни рецепти, „както са го правили бабите ни“, но те са слагали захар, а ние „модернизирахме малко нещата, защото хората изпитват лек ужас от бялата захар“. „Първото сладко беше със захар, вече всички са със стевия“, обясни тя.

За да изпъкне на пазара, компанията предлага и плодови сосове, които вече са спечели две награди – за иновация и вкус. „Продуктът като сос от сини сливи се приема добре, въпреки че българите сякаш са по-консервативни към храната си“, каза Петрова. Тя подчерта, че производителите стават по-иновативни, стремят се да създават пазарни ниши и те от Dimmy's Farm са постигнали успех с приема на соса от потребителиге.

Преслава Петрова съобщи, че брандът е на по-малко от две години, като голяма част от капитала отива за увеличаването на овощните градини, а за преработката на продукта се използва подизпълнител.

"Продуктите ни се позиционират доста добре, хората ги приемат, но има несигурност дали този темп на развитие ще го задържим. Това е предизвикателното", посочи Петрова. Компанията в момента обмисля предложение да изнася в Румъния и обсъжда какви промени ще наложи това в бизнеса ѝ. „За момента успяваме да намерим достатъчно работна ръка по поддръжката на овощните насаждения, като се наемат и допълнителни сезонни работници“, разказа Петрова, но добави че има недостиг в сегмента на преработване.

По думите на Петрова има тенденция на завръщане на интереса на младите хора, които търсят досег със земята. Тя посочи, че има интерес към земеделието и животновъдството и има много примери на хора, които са се завърнали от големите градове или от чужбина, като търсят връзката си със земята и отдушник от хаоса на големия град.

Къде ще търси нови пазари компанията? Кои са предизвикателствата пред младите земеделски производители в България? Как компанията прави дистрибуцията си в България? Какъв е пазарът на биососове? Как се налага нова марка на пазара – може да разберете, като гледате видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да намерите тук.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:49 | 05.05.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Индустрия виж още

Коментари

Финанси виж още