IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Thyssenkrupp понижава перспективите заради растящата загуба и слабото търсене

Групата се сблъсква със слабото търсене в лицето на европейската автомобилна индустрия и с все още високите цени на енергията в Германия

10:43 | 14.08.25 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Thyssenkrupp AG понижи годишните си прогнози за печалбата и приходите, след като отчете задълбочаваща се загуба за третото тримесечие, засегната от слабото търсене и падащите цени, съобщава Bloomberg.

Германската стоманодобивна и инженерна група сега очаква коригирана печалба преди лихви и данъци в долния край на диапазона от 600 млн. евро до 1 милиард евро. Очаква се приходите да намалеят с до 7% тази година в сравнение с по-ранната прогноза за спад от най-много 3%. В резултат на това компанията свива инвестициите и се ангажира с продължаващо съкращаване на разходите.

Thyssenkrupp се сблъсква със слабото търсене в лицето на европейската автомобилна индустрия, където обемите остават под нивата отпреди пандемията, както и с високите разходи за енергия след руската инвазия в Украйна, която доведе до премахване на руските доставки от страна на Германия.

Разрастващият се в миналото конгломерат, обхващащ производството на стомана, асансьори и промишлени услуги, в момента се опитва да се свие до по-фокусиран набор от бизнеси.

Миналата седмица акционерите на групата одобриха плана на ръководството за частично отделяне на подразделението за подводници и кораби за клиенти в областта на отбраната. Към 30 юни бизнесът отчита натрупани поръчки в размер на 18,5 млрд. евро.

През третото фискално тримесечие нетната загуба на Thyssenkrupp се увеличава до 255 млн. евро, от 33 млн. евро през същия период на предходната година, докато продажбите намаляват с 9% на фона на слабото търсене от страна на клиентите в автомобилната индустрия и по-ниските цени на услугите, свързани със стоманата и материалите. Приемът на поръчки обаче се увеличава с над една пета на фона на растежа в звеното Marine Systems.

„Изминалото тримесечие се характеризираше с огромна макроикономическа несигурност. Ясно усещаме слабата пазарна среда в ключови клиентски индустрии, като автомобилната, инженерната и строителната промишленост“, посочва главният изпълнителен директор Мигел Лопес.

Планът на Thyssenkrupp за структурна трансформация бележи поредния опит на групата, чиито корени водят началото си от германската индустриална революция, да се трансформира. Компанията отдавна се стреми да облекчи своята сложна корпоративна структура, да стане по-конкурентоспособна и да стимулира рентабилността, но това се оказват трудни начинания.

През 2017 г. Thyssenkrupp обяви, че планира да обедини стоманодобивния си бизнес с европейското звено на индийската Tata Steel, но сделката беше блокирана от регулаторите в Европейския съюз (ЕС) през 2019 г.

През 2018 г. компанията даде начало на план за разделяне на дейността си на две отделни дружества, но година по-късно се отказа от предложението. Вместо това тя избра да листне своето звено за производство на асансьори, но в крайна сметка го продаде на консорциум от фондове през 2020 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:43 | 14.08.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Индустрия виж още

Коментари

Финанси виж още