IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Корабен оператор: Американските мита все още притискат доставките на автомобили

Автомобилната индустрия не знае кога САЩ ще преминат към договорените с ЕС по-ниски мита върху вноса на превозни средства, изтъква Wallenius Wilhelmsen

15:38 | 12.08.25 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Европейските износители на автомобили все още се сблъскват с несигурност относно американските мита въпреки търговското споразумение, постигнато миналия месец, заяви пред Ройтерс Wallenius Wilhelmsen, един от най-големите в света оператори на кораби за превоз на автомобили.

В края на юли САЩ и Европейският съюз (ЕС) сключиха търговско споразумение, според което американските налози за повечето стоки от Европа, включително автомобили, бяха определени на 15%. Автомобилите първоначално бяха обложени с мито от 27,5%, след като президентът на САЩ Доналд Тръмп увеличи митата по-рано тази година.

Новите мита от 15% обаче все още не са въведени за автомобилите, което означава, че клиентите на Wallenius, като например BMW, Mercedes-Benz и Volvo Cars, засега са изправени пред по-високите налози.

Липсата на указ от Тръмп за намаляване на автомобилните мита накара индустрията да затаи дъх за евентуални промени в последния момент.

„Засега всъщност не знаем точно какъв ще бъде размерът на митото. Нашите клиенти също не знаят, така че е твърде рано да се каже какво ще направят“, посочва главният изпълнителен директор на Wallenius Ласе Кристоферсен след представяне на тримесечния отчет на компанията.

След като по-рано тази година производителите на автомобили се надпреварваха да доставят автомобили до САЩ преди увеличението на митата до 27,5%, в началото на второто тримесечие се случи обратното, посочва Кристоферсен.

Wallenius записа приходи от 1,4 млрд. долара за второто тримесечие, което е спад от 1% на годишна база. Коригираната печалба преди лихви, данъци, амортизации и обезценка (EBITDA) достига 472 млн. долара, което е с 2% повече спрямо същото тримесечие на 2024 г.

Компанията обяви и нова програма за изграждане на 14 кораба клас Shaper, с акцент върху екологичните горива.

„Радваме се на силно търсене в корабоплаването“, подчерта Кристоферсен.

Wallenius очаква глобалното производство на автомобили да намалее през 2025 г. в сравнение с нивата от 2024 г., което потенциално ще окаже влияние върху търсенето на морски превози.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:38 | 12.08.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Индустрия виж още

Коментари

Финанси виж още