В първите седем месеца продажбите на автомобили в Русия записват спад от 24% на годишна база, пише руското издание "Известия". В периода в страната са продадени 651 хил. нови автомобила, сочат данните на статистиката.
Експерти коментират, че този спад се дължи до голяма степен на потребителите, които очакват завръщането на западните автомобилни компании на руския пазар. Те са разочаровани от китайските производители и спадът на продажбите при тях е по-съществен спрямо цялостните продажби на пазара.
"Известия" посочват, че най-съществено е намалението при луксозните електромобили с марка Zeekr, чиито продажби са с 64,7% надолу спрямо миналата година. Продажбите на Exeed намаляват с 57,5%, а на Lixiang - с 55,3%.
В същото време ръст бележат производителите на европейските луксозни автомобили, които попадат в Русия по алтернативни канали след санкциите. Заради войната в Украйна Западът спря износа на луксозни и други стоки към Русия. Десетилетия наред притежаването на лимузини от европейски производител е символ на разкош в Русия и собствениците им се асоциират с част от елита. Това се запазва и сега, въпреки че тези автомобили трябва да пътуват през страни като Киргизстан или през Близкия изток, за да попаднат на руския пазар.
Всъщност притежанието на нов европейски автомобил даже още повече подсилва този статус. Така продажбите на автомобили Rolls Royce се увеличава с почти 65%, на Ferrari - с 21,7%, а на Bentley - с 18,6%. Всички те попадат в Русия не чрез официални вносители и става въпрос за стотици или дори десетки продадени бройки. Но продажбите на BMW се увеличават с 3,2% на годишна база за седеммесечието и дори измества китайската Lixiang - 6667 продадени автомобила от германския производител спрямо 6133 за китайския през периода януари - юли.
Руското издание прави сравнение с продажбите и на луксозни автомобили със сходни параметри. Например Hongqi E-HS9, описван като "китайския Rolls Royce" се продава почти два пъти по-зле от оригинала - 58 спрямо 90 бройки.
Автомобилни експерти обясняват, че руснаците изпитват по-голямо доверие към европейските марки на фона на по-честите технически проблеми при китайските,, а укрепването на рублата прави разликата в цената поносима. Китайците и европейците имат и различни възприятия за "лукс" - китайските обикновено са базовият модел с "малко украшения".
В началото на 2024 година голяма част от китайските коли влизаха на руския пазар също през алтернативни маршрути (през Киргизстан, например) и са се продавали с голяма отстъпка в търсене на пазарен дял, казват още анализаторите.
Още едно обяснение защо руснаците търсят европейските автомобили е, че ги познават по-добре, отбелязва още руското издание. Купувачите могат да преценят колко ще струва колата им след няколко години, ако искат да я продадат, например, докато тези сметки за китайските модели са трудни. Някои не толкова познати китайски марки губят 40% от стойността си за 2-3 години, което много повече спрямо европейските.


Защитата на Благомир Коцев оспорва размера на паричната гаранция от 200 000 лв.
Днес във Варна ще бъдат връчени наградите "Доброволец на годината"
Инициатива за размяна на играчки във Варна
Във Военноморския музей представят най-новите си експонати, дарени през 2025 г.
Облачно време на много места в страната днес
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Warner Bros. започва преговори за сключване на ексклузивна сделка с Netflix
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Черната златка унищожава овощните градини в България
Кметът на Враца ще съди протестиращи за издевателство над семейството му
Задържаха над 17 килограма марихуана в Любимец
Напрежение в НС: Белобрадова даде за подпис оставката на Желязков
След 50 години партньорство Ferrari и PMI отварят нова глава
преди 3 месеца ЕС ни защити с 30+% процента мито от гадните китайски коли. Нямаше промоции и ниски цени. Обаче извън пазара в САЩ и ЕС нещата лека полека си отиват на бой, от югоизточна Азия, през Израел до латинска Америка в ниския клас китайците се настаняват. Европа още не може да стигне нивата си на продажби от 2019, а външните пазари за европейски коли се свиват. Европа няма думата когато Дачия Сондеро е най-продаваната кола и Шкода прави повече печалба от Порше. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 месеца До: khao ... който веднъж е карал BMW или Mercedes , требва да е с акъл на форумен поддръжник на най-мирната държава в света , за да се качи на поднебесна талига . И ще дава премия за да ги има , ако ще китайските да ги подаряват . Да ти прави впечатление , че "големият" бум на китайските талиги вече цяла година не се случва в Европа , въпреки големите промоции и ниските им цени ?! Европейците продължаваме да си купуваме европейски коли ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 месеца хахахахаха отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 месеца и тия не са чули за занижените европейски стандарти, хаха отговор Сигнализирай за неуместен коментар