Германската индустриална група Thyssenkrupp AG очаква да отчете загуба през текущата финансова година, засегната от продължаващата слабост в автомобилния сектор и големите разходи за преструктуриране, съобщава Bloomberg.
Компанията прогнозира отрицателен свободен паричен поток преди сливания и придобивания в размер на 600 млн. евро през фискалната година, която приключва на 30 септември 2026 г. Инвеститорите следят внимателно този показател, след като през 2020 г. Thyssenkrupp беше принудена да продаде подразделението за асансьори за 17,2 млрд. евро, за да укрепи баланса си.
Акциите на Thyssenkrupp поевтиняват с 13% на борсата във Франкфурт, което е най-големият им ценови спад в рамките на деня от май насам.
Главният финансов директор Аксел Хаман заяви, че компанията е постигнала целите си през току-що приключилата година въпреки трудната икономическа обстановка. „Трябва обаче да предположим, че предизвикателните пазарни условия ще продължат и през следващата фискална година“, посочи той при представяне на финансовия отчет на групата.
Thyssenkrupp се сблъсква със слабото търсене сред европейските производители на автомобили, като производството остава задушено от времето отпреди пандемията – както и с повишените разходи за енергия след руската инвазия в Украйна.
Конгломератът, чийто бизнес в миналото обхващаше производството на стомана, асансьори и инженерни услуги, продължава с трансформацията, насочена към стесняване на фокуса.
Групата не предостави съществена актуализация относно усилията за рационализиране на портфолиото. Тя все още преглежда оферта от индийската Jindal Steel International за придобиване на Thyssenkrupp Steel Europe. Thyssenkrupp също така успешно листна своето звено на военноморско оборудване TKMS на Франкфуртската фондова борса - ключова стъпка в плана на главния изпълнителен директор Мигел Лопес за преобразуване на групата към холдингова структура.
Връщането към изгаряне на парични средства би било неуспех за Лопес, чийто основен преглед на бизнеса започна да дава подобрения. Thyssenkrupp генерира положителен свободен паричен поток от 363 млн. евро през фискалната година, приключила в края на септември, подкрепен от освобождаването на средства от оборотния капитал и значително по-големия принос на Marine Systems в резултат на новите поръчки.
Компанията заяви, че очакваният отлив на средства от преструктурирането от около 350 млн. евро, предимно в звената Automotive Technology и Steel Europe, ще доведе до връщане към отрицателен паричен поток.
Thyssenkrupp предложи дивидент от 0,15 евро на акция, непроменен спрямо предходните три финансови години.


Специалистите по здравни грижи излизат на протест в цяла България
Събраха 10 080 лв за 20 нови креватчета за недоносените бебета във Варна
Бюджетна комисия прие на първо четене прекроения бюджет на ДОО
Дробаров: Черно море, макар и с обновен състав, се намира там, където му е мястото – високо в класирането
Баща и син са открити мъртви
Авиокомпаниите очакват рекордна печалба през 2026 г. въпреки веригата за доставки
Goldman: Мегасделките се завръщат, част 2
Goldman: Мегасделките се завръщат, част 1
Защо се очаква световните цени на батериите да паднат отново през 2026 г.
Бизнесът трябва да прилага законите на юрисдикцията, в която работи
Ford връща Fiesta с помощта на Renault
Сърбин е следващият шеф на BMW
Най-надеждните дизелови кросоувъри втора ръка
Умните колела вече променят автомобилната индустрия
Как се пали автомобил при -71 градуса по Целзий?
Мерц: Европа трябва да стане по-малко зависима от САЩ
Heidelberg Materials Devnya JSC и ENEARTH LIMITED сключиха стратегическо партньорство за транспортиране и съхранение на CO₂ в България
Кремъл: Путин няма намерение да възстановява СССР или да напада НАТО
Серията HUAWEI WATCH GT 6 представя режима "Wheelchair", част от функцията "Activity Rings"
Черната златка унищожава овощните градини, такова масово нападение не е имало