Thyssenkrupp AG е получила оферта за придобиване на стоманодобивното ѝ звено от индийската Jindal, с което германската група открива нова глава в процеса на търсене на нов собственик на буксуващия бизнес, съобщава Bloomberg.
Индустриалният гигант заяви, че ще оцени внимателно необвързващата оферта на Jindal, без да разкрива нейния размер. Thyssenkrupp добавя, че преценява дългосрочната жизнеспособност на подразделението, зеления преход и бъдещето на работните места в неговите обекти.
Някога символ на германската индустриална мощ, с интереси, обхващащи стоманата, асансьорите и машиностроенето, Thyssenkrupp прекара години в разделяне на конгломератната си структура. Стоманодобивното подразделение, в което работят около 26 хил. души, е притиснато от нарастващите сметки за енергия, покачващите се лихвени проценти и хронично ниските цени на стоманата. Загубите и отписванията пресушиха паричните средства на концерна.
Последният кандидат-купувач е част от Jindal Group, един от най-големите индустриални конгломерати в Индия, чиято дейност обхваща стоманата, енергетиката и инфраструктурата. Компанията се разширява в чужбина и се позиционира, за да отговори на нарастващото търсене и да се конкурира в световен мащаб.
Индийската група обещава да завърши изграждането на нов завод в Дуйсбург, Германия, който използва водород вместо въглища за производство на желязо, и да добави още модерни електрически пещи в най-голямата икономика на Европа. С тези подобрения Thyssenkrupp може да се превърне в най-големия производител на нискоемисионна стомана в Европа, изтъква Jindal.
Преди финансовата криза от 2008 г., Thyssenkrupp беше доминиращ световен играч в множество индустрии, включително производство на стомана, индустриално инженерство и асансьори. Оттогава ръководството ефективно свива конгломерата до по-малък набор от бизнеси, които могат по-добре да издържат на волатилните пазари.
Стоманодобивното звено на компанията отчете загуба преди лихви и данъци за периода април-юни, като приходите намаляват с 13% до около 2,45 млрд. евро. Производителите в региона се сблъскват с приглушеното търсене от автомобилната индустрия.
Представителите на труда приветстваха интереса на Jindal, като заместник-председателят на синдиката IG Metall Юрген Кернер заяви, че това е „фундаментално добра новина“ за служителите, предвид достъпа на индийската група до суровини и експертиза в производството на зелена стомана.


Инициатива за размяна на играчки във Варна
Във Военноморския музей представят най-новите си експонати, дарени през 2025 г.
Облачно време на много места в страната днес
Хороскоп за 6 декември 2025
Един район във Варна остава без вода днес
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Warner Bros. започва преговори за сключване на ексклузивна сделка с Netflix
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Напрежение в НС: Белобрадова даде за подпис оставката на Желязков
След 50 години партньорство Ferrari и PMI отварят нова глава
Главчев сезира Прокуратурата за редица нарушения в Министерство на културата
Премиер, вицепремиер и министър на блицконтрол в НС
Борисов за протеста пред дома му: Ще дойде време да ходят пред техните къщи